vrijdag 4 november 2016

Regentijd ...... Heimweetijd

Toch raar dat ik zo intens kan genieten van regen terwijl ik in Nederland de regen vreselijk vond. Nou is er natuurlijk wel een verschil hahahaha.
Wanneer het hier regent, regent het warm water en daalt de temperatuur niet. Daarbij gaat het heerlijk ruiken, vooral de Jasmijn die nu volop in bloei staat geurt heerlijk rond het landhuis.

Het landhuis heeft een puntdak waar je de regen heerlijk op hoort kletteren. Motregen  kennen we hier niet en dus klettert het met fikse buien er heerlijk op los. Zo hard dat ik er meestal wakker van wordt. Dan open ik de deuren en sta midden in de nacht te genieten van de regen. Zo heerlijk!
Vorig jaar heeft door de aanwezigheid van El NiƱo de regentijd nauwelijks regen gegeven daardoor zijn deze buien nu een verademing.



Af en toe tijdens de nachtelijke buien borrelt er een gevoel van heimwee op waar ik het soms echt heel moeilijk mee heb. Het eerste jaar waren we zo druk bezig met het opbouwen van een nieuw bestaan en een nieuw bedrijf dat er geen tijd was om na te denken. Eenmaal in het tweede jaar aangekomen waarin alles op rolletjes loopt en de "rust" wederkeert krijg ik tijd om na te denken. 

Hoe moet het verder? Wat nou als Charlotte over 2 jaar naar Nederland gaat om te studeren? Wonen dan al mijn kinderen daar en ik hier? Pffff moet er niet aan denken. Of wonen mijn andere 2 meiden inmiddels hier en is Charlotte alleen in Nederland? Nee dat kan ook niet...
Ga ik ooit terug? Of ga ik verder? Op Bali regent het heeeeel vaak :) Maar ja dat is nog verder bij de kids vandaan, dus nee dank u de koekoek.  Amerika dan? Maar Amerikanen zijn zo luid. 
Colombia schijnt prachtig te zijn, maar gevaarlijk.

Ach, dan ga ik maar weer slapen en geniet van de regen op het dak. Het is november en ook al vallen de blaadjes hier niet letterlijk van de bomen; iets in mij houdt toch dat melancholische van de herfst. 
Ik boek morgen maar een tickets naar Nederland zodat ik met mijn meiden lekker door de Hollandse (koude) regen kan fietsen en hopelijk ben ik dan weer snel van mijn heimwee af.

xx
Miranda

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat je bericht achter