zondag 13 maart 2016

Vliegeren en schoonmaken


Na carnaval, in de vastentijd, wanneer over Curacao de strakke wind van "Kuaresma" waait, begint de "Tempora di Fli. Het is de periode van begin maart tot eind mei dat er traditioneel gevliegerd wordt. Vroeger maakte de slaven de vliegers van planten, bloemen en bladeren. Al snel kwamen er onderlinge wedstrijdjes en anno 2016 is het vliegeren nog heel populair. Onderweg kwam ik ze overal tegen. Voor een paar gulden kan je naar hartelust vliegeren.




Zelf heb ik geen tijd om te vliegeren. Met 11 bruiloften in de agenda (echt niet normaal!) ben ik druk bezig om ons feestgedeelte nog mooier te maken. Als DIY'er ga je dan natuurlijk zelf aan de slag. Ik heb het in een DIY opgenomen en hoop hem eind van deze week te kunnen posten. Alvast een voorproefje..... 


De komende week heb ik tijd over om de dansvloer af te maken omdat Warner deze week voor zaken en onze meiden naar Nederland is vertrokken. Stiekem ben ik best jaloers. Met vlagen mis ik ze vreselijk.... Nog 41 dagen en dan ga ik samen met Charlotte naar Nederland, nog even geduld dus. We hebben inmiddels een heel lijstje met spulletjes die we graag meenemen uit Nederland. Heel raar want eigenlijk is alles te koop en hoef e niets te missen en toch heb je van die kleine dingen die je graag wilt gaan halen. Zo hebben we hier bijvoorbeeld een goede Jamin en toch mis ik de kauwgom van de Lidl hahahaha. 

Elke zaterdag gaat Charlotte samen met een vriendin naar het dierenasiel om te helpen. Ze wassen de hondjes,  zitten urenlang met een pincet teken te verwijderen en ze schrobben de hokken. Gisteren was het Nederland doet en op Curacao helpen we een handje met Cura Doet. Warner en ik hebben ons opgegeven om te helpen in het asiel. Alle 3 de speelvelden moesten nodig schoongemaakt worden. Heel veel blad, poep en ander vuil hebben we staan harken pffff. De hekken waren hier en daar kapot en er moest gesnoeid worden. Kortom de perfecte zaterdagochtend work out. 4 uur later gingen we moe, bezweet en vooral vies van het stof naar huis. Een heerlijke plons in het zwembad met een ijskoud drankje en we mogen terug kijken op een geslaagde ochtend.





Ook de komende week zitten we vol weer met gasten. Deze keer alleen maar Nederlanders. Best lekker om gewoon je "eigen" taal te kunnen spreken voor een paar dagen. Vandaag zit ik in mijn kantoor met de wind door de openstaande ramen te typen. Buiten, in de verte,  hoor ik salsamuziek, verkeersgeruis  en de papagaaien. Alle 3 de honden liggen om mij heen, slapend,  met 1 oog open.  Charlotte zit aan haar bureau te leren voor de komende toetsweek........ een slok ijswater en mijn leven is compleet. Love my Life.

xxMiranda


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Dus Warner neemt een koffer vol kauwgom mee terug! Bofkont

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Dus Warner neemt een koffer vol kauwgom mee terug! Bofkont

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Maar ik lees wel dat het druk druk druk is. Met al die bruiloften. En nu een fijn vooruitzicht om binnenkort Nederland weer een bezoekje te brengen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat jullie zo je draai hebben gevonden.
    Als je het drukke leven kan combineren met genieten is het toch prachtig.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter