maandag 15 februari 2016

Wat een weken!

Eindelijk even een uurtje tijd voor mijzelf.... tijd om te schrijven.

Sinds 1 februari  hebben we een fantastische hulp in de huishouding. Van maandag tot vrijdag komt ze van 13.00 tot 18.00 om het landhuis en de appartementen netjes te houden. Wat waren we daar aan toe pfff. Afgelopen 3 weken is 1 van mijn brugklas vriendinnetje langs geweest, wat was dat gezellig en wat hebben we lekker gegeten en heerlijke cocktails gedronken en Carnaval gevierd, samen met Charlotte heeft ze gezwommen met dolfijnen.







Mijn vriendinnetje doet al jaren onderzoek naar de banden tussen de Nederlandse  overheid en de prostitutie op Curacao en hier op het eiland had ze een enorm archief tot haar beschikking waar ze elke ochtend met haar neus in de boeken zat.  Een bezoek aan het grootste openlucht bordeel ter wereld kon dan ook niet uitblijven!
Mijn hemel........ We zijn er met onze mannen heen gegaan op de "lady's night"; what ever that may be...

Eenmaal binnen, nou ja eigenlijk buiten hahahaha, was er een plein met barretjes en restaurantjes met zeer schaars geklede dames. Bijna allemaal van de Dominicaanse Republiek. Allemaal erg onverzorgd en eigenlijk gewoon beetje vies om te zien. Een paaldansact die de naam act niet mag hebben en uiteraard de nodige duistere figuren. Nou stond een bezoek aan Campo Alegre sowieso al niet op mijn "to do" lijstje maar voor de wetenschap offer ik mij graag op hahahahaha. We hebben evengoed nog wel heel hard moeten lachen. De mannen gingen een drankje halen en dus bleven wij zitten. FOUT! Binnen 10 seconden hadden we van die vieze mannen naast ons brrrrrrrr. Daar zit je dan op je 48e, jurkje aan met lange mouwen, geen decolleté, nette schoentjes aan, opgestoken haar en eigenlijk best heel burgerlijk en nog komen ze op je af als aasgieren. Nee niet mijn wereld. Ik ben er echt verdrietig van geweest, al die jonge meisjes, sommige net 18 en dan al beland in deze slechte kant van de wereld........ in en in triest.

Inmiddels is ze thuis en is er een nicht met man van Warner overgekomen. We hadden in 1 huisje nog 3 nachtjes vrij maar op het moment dat ze aan kwamen werd ook deze nog verhuurd. Charlotte was zo lief om haar kamer en badkamer op te offeren en slaapt nu zelf in de woonkamer. De "Nederlandse" griep is hier ook aangekomen en Charlotte heeft het dan ook flink te pakken. Geen eigen kamer en ziek, best zielig.



Naast het inrichten van huizen en het DIY'en had ik in Nederland nog een andere bezigheid waar ik eigenlijk nooit over geblogd heb. Ik had The Etiquette School of Europe. Op deze school leerde je wat Etiquette zijn en hoe deze je verder kunnen brengen in je sociale en zakelijk carrière. Bij Etiquette denk je al snel aan netjes eten maar dat is slechts een fractie van wat ik de cursisten leer. Eenmaal gesetteld op Curacao leek het me toch leuk om deze school voort te zetten. En zo ben ik alweer met een nieuw project bezig. Het werd hier meteen goed opgepakt en ik werd gevraagd voor een TV zender om een praatje te komen houden. Het gesprek verliep leuk en de klik met het team was er direct. Vanaf nu ben ik vaste gast en kom ik elke 3 a 4 weken praten over The Etiquette School of Curacao. Hoe leuk is dat!

Onze Valentijns High Tea is ook weer achter de rug. Een heerlijke gezellige middag met leuke mensen die op het Landhuis hebben genoten van de hapjes en drankjes. Bij het afscheid kreeg Warner een applausje voor zijn kookkunsten en ik een omhelzing van alle gasten. Dat maak je in een Nederlands restaurant toch niet mee hahahahaha.



Drukke weken, de boekingen gaan maar door en ook hebben we een  bruiloft. De Etiquette School heeft de eerste aanmeldingen binnen en de familie wil iets leuks gaan doen. Wacht even.......... ik kwam hier voor de rust?


xx Miranda







9 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat ik lees dat het allemaal zo goed gaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker bezig Miranda!
    Juli ben ik er mocht je hulp nodig hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig Miranda!
    Juli ben ik er mocht je hulp nodig hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Miranda.... wat heerlijk om te lezen, dat Jullie het zo ontzettend naar het zin hebben, moeten nog ff centjes sparen en dan komen we gauw. Xx Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat
    Groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben het daar echt naar jullie zin , fantastisch .
    Ook leuk te lezen dat het zo goed gaat .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te horen gaat het allemaal goed of je er voor geboren bent voor nu ben je op de juisten plek ik vindt het fijn voor jullie dat jullue het na jullle zin hebben dikke knuffel uit het kikkerland hier regen en naten sneeuw maar ook dat heeft wat liefs woutje x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te horen gaat het allemaal goed of je er voor geboren bent voor nu ben je op de juisten plek ik vindt het fijn voor jullie dat jullue het na jullle zin hebben dikke knuffel uit het kikkerland hier regen en naten sneeuw maar ook dat heeft wat liefs woutje x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo te horen gaat het allemaal goed of je er voor geboren bent voor nu ben je op de juisten plek ik vindt het fijn voor jullie dat jullue het na jullle zin hebben dikke knuffel uit het kikkerland hier regen en naten sneeuw maar ook dat heeft wat liefs woutje x

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter