zondag 6 december 2015

Gewoon doorgaan

Nog maar 13 dagen en dan hebben we op Landhuis Bona Vista ons eerste grote evenement. We verwachten dan rond de 90 mensen die hier zullen dineren en dansen. Het wordt meteen een mooie kans om ons "visitekaartje" af te geven voor wat betreft een nieuwe feestlocatie op het eiland en daarom wordt er nu met man en macht gewerkt aan de dansvloer welke dan hopelijk morgen klaar is. Daarna gaan we meteen alles beplanten en natuurlijk mooi verlichten. Het is heel wat werk maar nu het minder warm is (hahahaha) 29 graden...... gaat het allemaal toch net ietsjes makkelijker. Ongekend hoe hard deze mannen werken. De meneer die de vloer gladstrijkt is de 65 gepasseerd en staat hele dagen voorovergebogen in de zon te werken. De timmerman heeft een paar jaar geleden zijn rug gebroken en is eigenlijk volledig arbeidsongeschikt en staat toch elke dag weer om 08.30 op de stoep. Tsja dan denk je wel weer even aan Nederland en de verwende klagers, misschien moeten we die klagers eens een weekje op Curacao laten werken!

Ook bij de entree van het landhuis hebben we alles herplant zodat het er netjes bij staat. We hebben gekozen voor felrode Bougainville en daaromheen Bromelia, deze heeft scherpe punten die hopelijk Joep en Freya uit de borders houden! Elke keer wanneer ze een hagedis in de border zagen doken ze er met z'n 2en in en ploegden mijn hele tuin om. 



Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste cursus Papiaments afgerond en ga nu meteen door met de vervolgcursus. Jacky blijkt een geweldige juf te zijn die de woordjes er gewoon in weet te stampen waardoor ik me al enigszins kan redden met de taal. 


Bijzonder dat je met de juiste lerares het dan toch redelijk snel kan oppikken. Elke woord herhaalt ze net zolang totdat het mijn oren uitkomt hahahaha maar het werkt en het grootste compliment kreeg ik vorige week op een bbq toen iemand zei dat ik het accentloos spreek. Oud geleerd is oud gedaan zal ik maar denken hihi.
Onderweg naar les kwam ik nog wat pieten tegen, met z'n allen in de achterbak. Piet rechts kijkt niet heel blij hahahahaha volgens mij zat hij een beetje in de verdrukking ;)



Kerst op Curacao is wel echt een enorm feest. Men houdt van veel kleur en veel lichtjes. Hoe bonter hoe mooier. Jezus in een verlichte kribbe waardoor het net een kindje Jezus in een discotheek lijkt is hier heel gewoon. Zelf houden we het iets rustiger, ik ben nog niet helemaal ingeburgerd! Wat ontzettend gezellig en mooi is, is de stad met de pontonbrug. Zo romantisch, zucht......




xx Miranda









6 opmerkingen:

  1. Ik zal je een foto van de grijze lucht in Nederland besparen. Ziet er gezellig en feestelijk uit op Curacao. Bij het zomerse klimaat hoort gewoon een uitbundige versiering.
    Gr Margo
    (Casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met het behalen van de cursus! :) Ik ben benieuwd naar het endresultaat!!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie schieten goed op zeg, 't ziet er aantrekkelijk uit. Zoals het hele eiland er fantastisch uitziet als je van kleurrijk houdt haha.
    Of je hier in Nederland vrienden maakt met de opmerking 'verwende klagers' vraag ik me af, oei! Beetje kort door de bocht misschien?
    Proficiat met je taalcertificaat.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie knappen de tuin al mooi op, lekker fleurig.
    Wat goed dat je de taal al onder de knie krijgt, dat geeft toch een goed gevoel dat je je ook in die taal verstaanbaar kan maken.
    De foto's van de verlichting zijn prachtig en inderdaad romantisch.
    Succes met de aankomende drukte.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Miranda, vorige week was ik op Curaçao en heb m'n ogen uitgekeken naar de gekleurde kerstversiering. Door de warmte voelt het gek dat het bijna Kerst is.
    Vind het super dat je zo snel je Papiaments leert. Heb, toen mijn zus daar nog woonde, wel boeken bestelt, maar vond het erg lastig en het is niets geworden, helaas. Het is fijner om een leraar/ lerares te hebben.
    Omdat ik Curacao bijna als 2e thuis had/ heb, ga ik lekker verder genieten van je blog. Succes daar.
    Groeten Carola.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Miranda,
    Ik zit altijd vol plezier jouw blog te lezen. Zelf heb ik ook in mijn tiener jaren 3 jaar op curaçao gewoond. Zo zag ik de foto van de pieten in de pick up voorbij komen. Heb het altijd grappig gevonden dat zelfs de gekleurde antillianen zich ook gewoon zwart sminken en lekker mee feesten!
    En nu te bedenken dat ze hier in Nederland zo moeilijk doen over zwart gekleurde pieten!!! Echt onbegrijpelijk!
    Zeer knap dat je de taal al goed onder de knie krijgt. Ik heb het altijd een moeilijke taal gevonden.
    Ik ben benieuwd naar jullie komende avonturen!
    Groetjes Melissa

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter