woensdag 16 december 2015

Aftellen

Wat een klus hebben we geklaard!!

Wanneer ik me bedenk hoe enorm veel werk we in 4 maanden hebben verzet sta ik versteld van onszelf. Nou dat wil wat zeggen hahahaha. De Poolvilla's staan er super mooi bij, het koetshuis is prachtig geworden, 4500m2 "oerwoud" is een tropische tuin geworden, er is een dansvloer gemaakt met alles er op en er aan, onze dochter haalt weer prachtige cijfers op school, 1e cursus Papiaments afgerond en....... het allerbelangrijkste Landhuis Bona Vista huis is een nu echt ons thuis geworden. Alles staat op z'n plek en zodra het donker wordt branden de kaarsjes en leven we echt in een sprookje.


Aan de rechterkant van het Landhuis staan een honderdtal planten. Stekelige dingen waar ik me al 10 keer aan verwond heb. Al die tijd bedacht ik me wat ik met dit stuk tuin aan moest. De stekelige planten kregen al snel de naam sterretjes. Geen idee wat ze waren. Ze behoefden nagenoeg geen water, iets dat heel fijn is in deze droogte, maar ik vond het toch niet wat. Totdat ik van de week 1 van de sterretjes rood zag worden en 2 dagen later kwam er in het hart een bloemknop te voorschijn. De bloemknop is paars van kleur dus een echte tropische kleurencombinatie hahahahaha. Het blijkt een Bromelia te zijn en die honderd plantjes gaan binnen nu en 2 weken dus allemaal in bloei.
Zo zie je maar weer dat je bij een nieuw huis niet meteen moet gaan slopen en verbouwen, eerst maar eens zien wat er staat. 




Nog 6 nachten en dan hebben we op Landhuis Bona Vista de eerste bruiloft. Ik denk dat wij net zo zo er naar uitkijken als het bruidspaar.
Nog 5 nachten en dan staan we weer op het vliegveld om onze dochter Denise op te halen. Na 4 maanden zien we haar eindelijk weer terug. Ze heeft in haar koffer slechts een handje vol spullen voor haarzelf en verder alleen maar Hollandse spullen die we hier missen hihi
Nog 4 nachten en dan komt het bruidspaar om te "oefenen". Hoe leuk is dat. In Nederland doen we dat volgens mij niet, ik vind het een fijn idee dat we niet op de dag zelf voor verassingen komen te staan.
Nog 3 nachten en we hebben het eerste Diner Dansant op het Landhuis. We verwachten 70 mensen!
Kortom nog 2 nachten om vanaf het achter terras  naar de sterren te kijken voordat het feestgedrang hier losbarst. Heerlijk..... echt December in Optima Forma




 xx Miranda


9 opmerkingen:

  1. 't Ziet er prachtig uit, jullie hebben eer van al dat gezwoeg!
    Succes met de komende feesten en fijne Kerstdagen, al zul je daar in de warmte wel een ander 'winters' gevoel hebben dan je in Nederland had.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie alles op de rit hebben, nu kunnen jullie gaan genieten van al het werk wat jullie verzet hebben om zo iets prachtigs te maken.
    Heel veel plezier met de komende feesten.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot nu toe alles prachtig wat je laat zien, een idylle. Toch mis ik je onder de beuk en de DIY's hoor. Ik wens jullie een succesvol 2016, liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De buitenkant ziet er super gezellig uit......hoop dat je binnenkort jullie eigen onderkomen eens laat zien van binnen :)
    Succes en veel plezier met de komende feesten, daar krijgen we beslist weer een update van .
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, maar ook reuze spannend! Succes..het ziet er in ieder geval fantastisch uit! :)

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er niet verkeerd uit!
    Succes de komende dagen...lekker genieten van alles wat er op jullie pad komt.
    Fijne feestdagen alvast!

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie leven ziet er daar echt totaal anders uit dan hier. Ik snap dat jullie veel buiten zijn, maar ik hoop toch wel dat we af en toe eens een uitgebreide binnenkijker mogen zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat grappig dat we allemaal zo nieuwsgierig zijn naar de binnenkant van het huis ik namelijk ook hoor. Hoop dat we snel een glimp ervan mogen ontvangen. Heel veel succes met alle voorbereidingen en geniet van jullie dochter !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat jullie je draai goed kunnen vinden!
    Geniet van de feestjes..spannend maar het word vast een succes!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter