maandag 23 november 2015

Leren chillen tussen de bulldozers en een Blind Date

De temperatuur zakt. De dagen zijn nu gewoon heerlijk. Overdag is het rond de 30 graden en het voelt echt een stuk frisser dan 2 maanden geleden. In de avonden ga ik niet meer zwemmen omdat het dan gewoon te koud is. Raar he? Maar men heeft gelijk gekregen; na 3 maanden gaat het lichaam zich aanpassen en kan je de warmte beter verdragen. Overdag draag ik nu bijna altijd mijn Nederlandse spijkerbroek, dus niet een hele dunne, en dat voelt gewoon goed.

Zoals ik al gepost heb op FaceBook zijn we met de tuin begonnen. Bona Vista heeft een tuin van 4500m2 waarvan een groot deel verwilderde natuur is. De vorige eigenaar hield van bakstenen en heeft naast het landhuis bijna alles laten bestraten. Vreselijk vond ik het. De wind is aan deze kant van het huis echt geweldig dus reden te meer om er iets mee te doen. Met vernieuwde energie hebben we een plan gemaakt en 2 dagen later was de bulldozer er. Er werden 4 grote containers  met cactussen en andere planten afgevoerd en alle stenen werden geraapt.
Bakstenen er uit

\
Tuin wordt opgehoogd

Wat een ruimte is er ontstaan, echt super. De komende week wordt er een dansvloer gestort en een stuk voor zitjes en loungebanken. We laten het precies in de stijl van het landhuis maken zodat het er straks uit zal zien alsof het er al eeuwen ligt.

Het laatste Poolhuisje is klaar waardoor we iets meer tijd krijgen om te relaxen. Wanneer je hier vraagt wat men in de vrije tijd doet dan is het antwoord vaak "een beetje chillen", of te wel relaxen. Een beetje hangen op de bank of zoals hier languit op je bed een filmpje kijken. Klinkt goed he? Maar dat is me toch moeilijk hahahaha. Met ons drukke Nederlandse leven deden we dit nooit. De vraag was altijd "wat gaan we doen?" Er was altijd iets te doen, zin of geen zin. Hier zijn er ook genoeg klusjes maar er is een wezenlijk verschil met Nederland, je doet ze gewoon niet hahahaha in ieder geval niet meteen, niet vandaag. Morgen is er weer een dag......


 


Toen ik nog in Nederland woonde keek ik vaak op een FaceBook pagina waar je met alle Curacao vragen terecht kon. Ik stelde er een vraag over het kopen van een huis en kreeg daar enkele reacties op. Afgelopen week kwam ik weer eens op die pagina en iemand die daar al eerder op mijn vraag had geantwoord vroeg me of ik inmiddels op het eiland was. We raakten aan de praat en we besloten maar gelijk eens af te spreken. Een soort Blind Date. Zaterdagavond zaten we dus gezellig met een heel leuk gezin gezellig op Bona Vista te kletsen over van alles en nog wat. Allebei hebben we 2 studerende kinderen in Nederland en ook allebei een dochter van 14 op Curacao. De meisjes hadden duidelijk een klik en Charlotte gaat nu met haar nieuwe vriendin op zaterdagochtend mee naar het dierenasiel om vrijwilligerswerk te doen. En ..... ik kreeg van deze creatieve dame een heel leuk cadeau. Het hart  krijgt een mooi plekje op het landhuis

xx Miranda



10 opmerkingen:

  1. Hoe leuk is dat zeg!! Jullie gaan lekker. Heel veel succes en ik ben blij voor je dat de temperaturen aangenamer zijn. Fijne week

    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief en mooi cadeau! `k Ben benieuwd naar de tuin, het ziet er nu al veelbelovend uit.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanuit het 'iets' koudere Nederland worden jullie tuinvorderingen met veel belangstelling gevolgd.
    Leuk dat je dit FB-gezin ontmoet heb, ook prettig voor je thuiswonende dochter.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sleuf al die nieuwe plannen! Succes er mee!
    Kwam vorige week langs het huis " onder de Beuk" daar is de hele linkerkant van de tuin weg geschoven ik wist niet werpt ik zag zo zonde!
    Denk dat ze gaan bouwen daar.
    Groetjes Truus uit Ermelo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier vanmorgen voor het eerst m'n ruiten moeten krabben. Klinkt het je bekend? Het lijkt me zo fijn om daar te mogen wonen. Schiet het huis binnen een beetje op? Sterkte met het aankleden van jullie tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je weer nieuwe vrienden gemaakt hebt.
    Het lijkt me inderdaad flink aanpassen aan de levensstijl daar, maar relaxen klinkt mij toch ook zo nu en dan wel goed in de oren.
    Succes met de tuin, het zal prachtig worden.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg , nieuwe vriendschappen op het eiland , vooral ook leuk voor jouw dochter.
    En wij maar klagen van de kou , haha, terwijl jij eens blij bent met iets minder ...
    Ik ben echt benieuwd wat je met de tuin van plan bent , het verhoogde deel beloofd al veel goeds .
    Groetjes vanuit een super koud belgie
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  8. we komen 9 dec naar Curacao!! voor het eerst..dacht te laat aan jouw B&B, sorry. nog tips? Groet, Inger Burg

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter