zondag 27 september 2015

Ik vertrek perikelen

In de afleveringen van Ik Vertrek zit een bepaald patroon. Het maken van de plannen, het afscheid van familie en vrienden gevolgd door de daadwerkelijke verhuizing met al z'n ups en downs en de tegenslagen die dan net voor dat de gasten komen nog worden opgelost. Soms is die oplossing echt minuten voordat de gasten arriveren. Wat een stress pffff.
Voordat wij zelf uberhaupt vertrek plannen hadden keek ik graag naar Ik Vertrek.

Veel mensen die van onze plannen hoorden hebben mij gevraagd of ik ons gezin op ging geven voor dit programma. Ik moest er hartelijk om lachen. Wij? Welnee joh, wij zijn totaal niet interessant voor Ik Vertrek. We zouden wel wat schilderen maar niet die enorme verbouwingen die je in de afleveringen ziet en laten we eerlijk zijn... stiekem zit je toch te denken: wat een ellende allemaal, die arme man staat in een hoosbui in het riool en zijn vrouw heeft al weken geen normaal huis om in te wonen en van de arme kinderen uit het gezin die zomaar op een vreemde school met vreemde taal worden gedropt krijg je een brok in je keel. De grote vraag blijft: Waar doen ze het voor?

Nee dan wij..... wij gaan het anders doen. Wij gaan het goed plannen, geen open riool en zeker niet maandenlang  bivakkeren in een caravan. Alles ruim plannen dan zou er geen stress zijn op die laatste dag.
Het klussen was warm en pittig maar ruim op tijd klaar. De school werd verwisseld. De boekingen kwamen al snel binnen. So Far, So Good.

En dan die laatste dag. Je voelt hem al.....

Vrolijk opgestaan, voor de 10e keer het beddengoed strak getrokken, tijd voor een kopje thee. Terwijl ik heerlijk voor mij uit zit te staren bemerk ik ineens dat ik geen water hoor lopen in ons waterreservoir. We pompen grondwater op in een enorme bak van 5 meter diep en vandaar uit krijgt de tuin water. Geen water is een ramp met een gevoelstemperatuur van 39,2 graden. Snel een monteur gebeld en die komt gelukkig meteen. Hij kijkt naar de pomp, rommelt wat en kan verder niets doen. Een ander bedrijf wordt gebeld. Meneer wordt ondertussen nog wel even gestoken door een enorme wesp. Wesp? ....Het blijkt een hornet, een soort mega wesp van 5 centimeter te zijn en er zitten er meerdere in het pomphuis. Grrrrr dat kan er ook nog wel bij. Gelijk de verdelger gebeld.

Afijn, bedrijf 2 kijkt naar de pomp en constateert dat er een kabel stuk is en vervangt deze meteen. Er is weer water. No Stress!!

Ik ga na alle consternatie even zitten totdat de zwembadman mij roept. De pomp doet zo gek ... hij lijkt wel verstopt. Nee, niet nu. Hij maakt de pomp open en een enorm waterballet volgt en wat denk je dat hij uit de pomp haalt? Een compleet DOUCHEGORDIJN hahahahahahahahahaha 
JA ,echt waar een douchegordijn. Blijkbaar is tijdens het klussen het oude douchegordijn in het zwembad gekomen en is op de een of andere bizarre manier zo naar binnen gezogen. Het gordijn wordt verwijderd maar heeft wel wat schade aangericht in de pomp waardoor de hele boel op het stopcontact lekt. De zwembadverlichting springt hierdoor aan op een rode kleur en lijkt Bona Vista ineens op een tippelzone! De best man rommelt met gevaar voor eigen leven wat aan de stopcontacten en warempel de lamp verspringt....... op groen. Het lijkt nu net een zwembad vol algen. Ik kreeg spontaan de slappen lach en de beste man keek me beteuterd aan. Uiteindelijk zijn we via knipperende kleuren, geel en zelfs oranje bij blauw uitgekomen. Prachtig  blauw; waar onze mooie paarse kleur is gebleven is een raadsel maar blauw op dat moment was echt een prachtige oplossing!

Drijfnat van zwembadwater gemixt met wat liters zweet was er van mijn leuke "ontvangst outfit" niets meer over.  Snel gedoucht en met m'n haar in een knot en mijn spijkershort aan was ik precies 1 minuut voor aankomst van de eerste gasten klaar. Dat is pas een strakke planning hihi.

xxMiranda


9 opmerkingen:

  1. Wat een consternatie zeg en dat op het laatste moment. Gelukkig kunnen jullie gasten nu lekker dobberen.
    Van dat vreselijke nest met steekbeesten kun je maar beter af zijn, goed dat het op tijd ontdekt is.
    Jullie gasten hebben vast niets gemerkt van al die stress.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het allemaal maar goedkomt toch, daar gaat het om. Toch had ik je graag gezien in ik vertrek hoor. Succes met alles. Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik lees je stukken altijd vermakelijk, wat een pech zo!! Denk dat je dat soort dingen toch wel tegenkomt, of je nou op curaçao zit of in Nederland :)

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik lees je stukken altijd vermakelijk, wat een pech zo!! Denk dat je dat soort dingen toch wel tegenkomt, of je nou op curaçao zit of in Nederland :)

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was even stressen en dat wespennest krijg er kippevel van brrrr groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie hier allemaal hilarische beelden bij...Als je lekker op de bank zit naar andermans leed kijkend, zoals bij "Ik vertrek" is dit natuurlijk heerlijk materiaal om naar te kijken. Maar ik kan me voorstellen dat de stress bij jezelf toch even piekt! Maar volgens mij zijn jullie niet voor één gat te vangen en zien jullie al snel de humor ervan in, zeker als alles gelukkig weer is goedgekomen. Toch zonde dat jullie niet in het programma zitten...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had met toch leuk geleken om met jullie mee te kijken via 'Ik vertrek' wie weet bij een volgende emigratie ;-)
    Goed te lezen dat jullie je draai een beetje beginnen te vinden en de eerste gasten zijn gearriveerd!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uit dit verhaal maak ik op dat je je heel goed weet te redden in stress volle situaties.
    Maar super dat alles weer onder controle was voordat je gasten er waren.
    Veel plezier,
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sounds a bit like Fawlty Towers! Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter