donderdag 13 augustus 2015

Ready for take off

Sinds dinsdagavond 23.00 zijn we weer in Nederland.
Na aankomst reden we naar Nieuw Vennep, lekker dicht bij Schiphol en hebben daar een nachtje geslapen bij de Rustende Jager. Een verrassend familiehotel in een dorp. Het had net behoorlijk geregend waardoor het heerlijk koel was op het terras. Met wat gezellige mensen voor de deur en een drankje werd het al snel laat.  Woensdag al weer vroeg op om Joep op te halen bij onze dochter Nicole. Joep moest de laatste inentingen hebben en is nu helemaal klaar voor vertrek.

We hebben op het laatst bedacht om toch nog in Onder de Beuk te slapen. Een laatste nachtje.... een leeg huis.
Muziek aangezet een heerlijk frietje gehaald en geslapen op een luchtbed. Het klinkt heel idyllisch hahahaha ware het niet dat het luchtbed heeeeeel langzaam leeg liep en we deze dus elke 2 uur moesten bijvullen.

Charlotte sliep met een vriendinnetje op de begane grond en gelukkig bleef dat luchtbed wel vol.
Na een "bijzonder" nachtje hebben we ontbeten bij Bakker Bart en ons daarna uitgeschreven uit de gemeente en dus ook uit Nederland. Vanaf dat moment ben je toerist; we maakten daar natuurlijk meteen de nodige grappen over. Je eigen dorp bekijken door de ogen van een toerist kan echt op je lachspieren werken :0
O, ik vergeet bijna Sammy, onze rode kater. Hij woont sinds 3 weken samen met Moosje bij de buurvrouw van 2 huizen verder. En wie staat er bij de keukendeur netjes op ons te wachten? hahahahah Sammy! We hebben hem meteen weer afgeleverd en nu maar hopen dat hij wel wil blijven. Voor de zekerheid hebben we brokjes en water neergezet en zodra de buurvrouw hem niet meer ziet weet ze nu waar hij uithangt!

Vanmiddag hebben we "Onder de Beuk" opgeleverd aan de makelaar. Raar.
We hebben de sleutels afgegeven zodat op 1 september de makelaar voor de officiële overdracht met de nieuwe bewoners er in kan.  Een hoofdstuk is afgesloten. Een hoofdstuk van 15 jaar Onder de Beuk. Dag lief huis, Dag Fruitbomen, Dag alles wat ik heb gekoesterd in en om dit mooie huis. De herinneringen zijn gelukkig voor altijd.

Vanavond eten we met elkaar bij Nicole en vannacht om 04.00 vertrekken we naar Curacao.
EINDELIJK!! WE GAAN!!
Zenuwachtig? Nee dat niet, maar wel buikpijn om Joep.  Ik heb een grote bench met een heerlijke deken dus qua comfort zit hij er veel beter bij dan wij opgepropt in de Economy Class, maar toch ....

Lieve blog & facebook volgers,  Ik kan nu echt zeggen: mijn volgende blog komt vanaf de andere kant van de oceaan, hoe leuk is dat. Ik vind het ontzettend lief hoe jullie meeleven! Ik blijf zeker bloggen en de DIY komt er weer aan :)


TNX!!
xx Miranda


14 opmerkingen:

  1. Beste Miranda. maak je om Joep een zorgen dat gaat vast goed komen. Ook wij hebben de hond eens meegenomen naar Curacao. Dat ging helemaal goed. Ik wens jullie dan ook een hele fijne vlucht en succes.
    Groet Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda,

    Een goede reis en heel veel succes!
    En als we een x naar Curacao komen dan komen we bij jullie logeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele goede reis gewenst en een hele fijne tijd op jullie droomplek!
    Groetjes Truus van Panhuis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie een mooie tjjd op dat heerlijke eiland .... Kom maar op met die DIY die heb ik echt gemist .... voorspoedige reis en heel veel geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens jullie een mooie tjjd op dat heerlijke eiland .... Kom maar op met die DIY die heb ik echt gemist .... voorspoedige reis en heel veel geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik volg je al een tijdje en vind het gewoon spannend om elke keer je blog te lezen! Heel veel geluk daar en ik ben nu al benieuwd hoe je inrichting gaat worden. Kan me er nu al op verheugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele goede reis en een prachtige toekomst.
    Ik blijf je zeker volgen op je blog.
    Groetjes Brenda (wonen in je eigen stijl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede reis gewenst, en heel veel plezier en een mooie toekomst in jullie nieuwe land.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oww, wat spannend en leuk tegelijk.
    Héél veel geluk in jullie nieuwe thuisland !!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wlkom op curacao :))
    Ik had gisteren al een reactie via mn mobiel geplaatst maar helaas staat die er niet op. Ik heb 2 emailadressen en die herkende mn mobiel ineens niet meer. Netjes een melding van google dat iemand iets op mn device wilde inloggen hahaha
    Dus alsnog een nieuw bericht van mij. Ik hoop dat met Joep alles goed gaat onderweg. Voor jullie heel veel geluk en liefde met jullie nieuwe avontuur en veel plezier met het inrichten
    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel geluk in jullie nieuwe stek, ben echt heel erg benieuwd naar de foto's :)!!
    Hoop dat jullie een goede reis hebben gehad.

    Liefs,
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie avontuur gaat nu echt starten. Wat is dit allemaal snel gegaan. Ik wens jullie een hele goede reis en hoop snel een post te lezen van jullie eerste ervaringen op curacao. SPANNEND!
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Habe schon lange ihren Blog verfolgt und fand es wunderschön, mit viel Liebe gestaltet!
    Ich wünsche Ihnen alles Gute für die Zukunft in Ihrer neuen Heimat.
    Liebe Grüße
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou deze trip hebben jullie deels overleefd op naar de laatste reis ....succes
    Gr.Nettie

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter