zondag 23 augustus 2015

Meevallers

Wanneer je op Curacao komt wonen moet je de nodige instanties af.  Immigratie, gemeente maar ook internet- en televisieleveranciers. Inmiddels is alles aangevraagd. Het ging zo veel sneller dan verwacht dus een paar echte meevallers.

De sleutel hebben we donderdagmiddag gekregen in plaats van de zondag dus dat viel mee. We zijn donderdag gelijk kopje onder gegaan in het zwembad en zijn er niet meer uit gekomen totdat het etenstijd was. Wat is dat toch heerlijk!

Douchen doen we in ons appartement met koud water. Ja dat klinkt even heftig he? Maar het valt echt mee. Sterker nog het is heerlijk. Als je me dat een paar maanden terug had gezegd had ik je voor gek verklaard. Koud water en ik zijn geen vrienden brrrrrrr maar het valt mee.

In de afgelopen week hebben we een kruipdoor sluipdoor weg naar de school gevonden. We zijn er nu met 10 minuten en zo ontlopen we de dagelijkse file. Weer een meevaller.

We hebben inmiddels een auto gekocht en kunnen deze maandag op halen. Onze huurauto is een type "glow in the dark" die niet weg komt bij het stoplicht. Een echt koekblikje. Anders dan in Nederland zijn de wegen hier veelal slecht en vol met gaten en in zo'n klein oud autootje is dat dan echt geen pretje. Het hebben van een solide auto is dus geen luxe maar echt een must.

Vandaag hebben we een begin gemaakt in het koetshuis. De eerste muren zijn zelfs al geschilderd. Anders dan in Nederland ga je hier niet aan 1 stuk door. Ik hou het gewoon echt niet vol. Ik schilder een klein uurtje en dan eerst weer even op adem komen in het zwembad. Dan flink wat water drinken en weer verder.  Het werk komt evengoed af maar wel op een ander tempo. Aanpassen dus.

Ja Ja, geen grijstinten meer maar KLEUR!!


Als het allemaal goed gaat komt maandag het schip met de zeecontainers in de haven aan. Ze worden meteen van boord gehaald maar dat wil niet zeggen dat wij die van ons dan snel krijgen. Ik reken op nog 2 weken en als hij dan toch eerder komt........ hebben we gewoon weer een meevaller.

xx Miranda




12 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien dat je je gewoon aanpast aan de kleuren van het eiland .
    Ik ben echt heel benieuwd naar het eindplaatje , het word vast prachtig.
    Hopelijk is die container snel bij jullie en kan het uitpakken beginnen.
    Groetjes ,christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes met al je schilder werk .....ben benieuwd naar de kleuren en dan het eind plaatje zal vast mooi worden ...
    Gr.Nettie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk al die meevallers, en een kleurtje kan geen kwaad toch? Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes met al je schilder werk .....ben benieuwd naar de kleuren en dan het eind plaatje zal vast mooi worden ...
    Gr.Nettie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Miranda...de mensen leven daar in een andere modus als wij hier in Nederland en dat is maar goed ook. In mijn vakantie heb ik zelf in de relax modus gestaan en wat is je leven dan fijn. Niet door gaan als een gek.....Ik ben helemaal benieuwd hoe jullie huis er dadelijk uit gaat zien met kleuren....verheug me nu al.....ik zou zeggen, neem nog een heerlijke duik in het zwembad en geniet van alles wat op je pad komt....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Miranda, kleur???? Ik word steeds nieuwsgieriger. De warmte gaat wennen hoor, na een week of 6 gaat je bloedsomloop zich aanpassen en dan komt het allemaal goed. 's Middags een siesta en 's avonds ben je dan ook weet produkties. Ik moest er ook ontzettend aan wennen en na en tijdje weet je niet beter. Succes.... groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk om je te volgen! En de kleurtjes.....dat komt helemaal goed....daar twijfel ik niet aan :))
    Verf ze!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja natuurlijk horen er kleuren bij als je in zo'n klimaat leeft. Leuk hoor, ik word er op afstand al vrolijk van, kan je nagaan...:-)
    Fijn die meevallers....hoop voor jullie dat er nog veel volgen.
    Veel plezier!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt mij zálig om een zwembad bij je huis te hebben, zeker nu jullie op Curacao wonen !!
    Sterkte met opknappen in die warmte ;)
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn al die meevallers.
    Je moet je inderdaad aanpassen aan het klimaat dat is even omschakelen he.
    Mooie kleur op de muur, dat past heel goed bij het eiland.
    Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij gaat dat sneller dan je dacht, dat aanpassen. Je zal wel moeten, met deze temperaturen. Zo komt het ook af, alleen op een wat relaxte manier en daar is niks mis mee (kunnen wij hier in ons jakker-jakker-landje nog wat van leren, hihi). En leuk dat je met kleur aan de slag gaat, helemaal in stijl van het land. Ziet er veelbelovend uit! En hop...weer een plons in je zwembad...jaaaa, het is afzien....Succes met de verfklus!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Miranda,

    Wat fijn dat alles tot nu toe alleen maar meevallers kent.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter