zaterdag 15 augustus 2015

Aan de overkant

We zijn er.

Op vrijdag om 05.30 hebben we Joep ingecheckt. Dat was wel een ding hoor. Ik had dus duidelijk niet voor niets buikpijn van te voren.

Je komt aan op Schiphol en dan sta je met aardig wat koffers en een mega grote bench die ter plekke in elkaar gezet moet worden. Inchecken is een hele klus. Klopt het dierenpaspoort. Staan alle inentingen en behandelingen er goed in, stickers op de bench. Nog meer papieren erop plakken.
De bagage geef je dan af en met de hond in de bench moet je naar een kassa. Daar betaal je 200 euro en moet je weer door naar een volgend loket. Hond moet er daar weer uit en de bench wordt dan normaal geïnspecteerd. Is het de juiste maat, ligt hij zacht genoeg, is er een waterbakje dat van buitenaf gevuld kan worden. Uiteraard klopte alles. Joep ging mee met een special security medewerker. Ik heb nog even duidelijk gezegd dat ie naar Curacao moest en niet naar China, omdat ze hem daar opeten hahahahaha. Van de stress krijg je humor!


Inmiddels was het 07.00 dus snel een kopje thee en een croissant en we konden om 07.30 al aan boord. Om 08.30 vlogen we weg. Ik heb nog even gevraagd wat de temperatuur bij Joep was en of er ook iemand gaar kijken tijdens de vlucht. Dit bleek niet het geval. Er gaat dus niemand heen, slik. De temperatuur regelen ze wel en deze stond op 17 graden. Ik heb me er maar in berust.


Na een tussenlanding op Sint Maarten zijn we om 19.30 op Curacao geland. Je had eens moet zien hoe hard ik liep naar de bagageband hahahahaha. Ik was al gewaarschuwd voor het feit dat ze de honden soms gewoon op de band zetten. Maar ik ging er vanuit dat Joep met bench van in totaal 65 kilo er wel netjes naast zou staan. Eenmaal bij de band geen Joep. Nou ik kan je vertellen dat je dan echt even baalt hoor. Hier en daar gevraagd en veel verschillende antwoorden over waar hij kon staan. Uiteindelijk bleek hij buiten te staan, klaar om op de band te gaan. En ja hoor, hij kwam echt op de band aan.  Meteen eraf getild en op een kar gezet. Maar hou die bench maar eens in evenwicht met een dolgelukkige hond......

Een aardige meneer die bij de röntgen band stond liet ons meteen er door. Ik moest wel zn paspoort laten zien en een retourticket. Gelukkig hebben we op aanraden een retour gekocht. Zonder retour zit je nog uren vast bij de douane!

Eenmaal buiten de bench geopend en water in een bak gedaan. Ik heb de hele vlucht alle flesjes opgespaard hihihihi.
Hij deed een plas, ik denk wel 2 minuten aan een stuk en het water was binnen een minuut allemaal op.

Snel naar ons tijdelijke appartement waar we nu allemaal even op adem moeten komen. We hebben Charlotte en Nicole net op Mambo Beach gebracht zodat ze heerlijk de middag in zee kunnen zwemmen. En wij? Wij ademen rustig IN en UIT met een koud drankje en een slapende Joep aan onze voeten.

xx
Miranda


19 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe is dat dan met zo'n hond zeg! Gelukkig maar dat het achter de rug is. Wat een dappere hond is Joep,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is heel wat voor een dier. Hij ligt nu echt bij te komen :)

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat je niet al te gerust was tijdens de reis, want je hebt zelf nergens zeggenschap over. En zo'n beest snapt er natuurlijk helemaal niets van.
    Gelukkig zijn jullie heelhuids gearriveerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn jullie veilig op curacao aangekomen. Jullie avontuur is nu echt begonnen.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och arm beest, maar gelukkig alles goed gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is alles goed gegaan.
    Stoere hond hoor.
    Nu maar weer even bijkomen van deze ervaring.
    Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, wat leuk dat je al direct een post schrijft !
    Gelukkig is alles goed gegaan met Joep, je moet er toch niet aan denken dat er wat mis zou gaan.
    Neem je rust en daarna horen we graag weer van jullie ;)
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat het allemaal goed is gegaan! ik zou ook echt in de zenuwen zitten zeg....

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Miranda,

    Wist niet dat er nog zo veel bij komt kijken voordat je hond mee kan op reis! Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zou ik er ook mee in zitten , ik zou ook geen seconde gerust zijn.
    Wat een opluchting moet het zijn geweest joep daar op die band te zien staan .
    Het avontuur kan beginnen.
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een avontuur! Raar dat er niemand gaat kijken.. Nu bijkomen allemaal. Waarom zitten jullie trouwens niet gewoon in het landhuis?
    Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sneu dat er niemand even gaat kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thanks for sharing your experience with your followers. We have often wondered what it would be like to take our beagle Flip with us on our visits to The Netherlands, and now you have given us an idea of what it might be like. Glad everything went well for your family and your hond. Look forward to seeing how you get on in your new home. Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat dat achter de rug is. Je zorgen om Joep zou ik precies zo hebben. Ik ben ook altijd zo bezig met dieren. Maar alles is achter de rug en jullie avontuur kan beginnen!
    Heel veel succes!
    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach de schat, zolang alleen in het ruim. Gelukkig achter de rug en wij nu maar wachten op de volgende blogjes.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je zou toch denken dat er een of andere oppasser bij zit om de boel in de gaten te houden. Ik kan me voorstellen dat je dan niet ontspannen en je vliegtuigstoel zit (het liefst ging je in de bench bij 'm zitten, toch?). Gelukkig is alles goed gegaan. Nu even bijkomen van alle sores.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh is zou ook in de zenuwen zitten. Je weet niet hoe hij in zo'n ruim van een vliegtuig reageerd. Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen. En nu ..... gaat het avontuur beginnen.
    succes met alles en ik wacht met spanning af hoe het gaat worden,
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig is alles goedgekomen en zijn jullie veilig aangekomen. Nu gaat het grote genieten beginnen.
    Ik kijk uit naar je volgende post. Fijne avond

    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je zeg wat een avontuur gelukkig is alles goed gekomen .
    H gr v Truus de Jong ook te vinden op Facebook onder de naam :atelier t,,OPSLAG .

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter