maandag 15 juni 2015

Rust in de tent

Zes vluchten in 5 dagen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik stapte gisteren uit het vliegtuig en de wereld draaide zo hard rond dat ik moeite had op de been te blijven. Gelukkig kon ik, eenmaal thuisgekomen, even 2 uurtjes bijslapen. De heilzaamheid van de ouderwetse 3 R'en (Rust, Regelmaat en Reinheid) zijn mij deze afgelopen weken weer duidelijk geworden.

Tijd om met Joep het bos in te gaan. Tijd om even in de tuin de stilte op te zoeken. Tijd om mijn creatieve brein weer tot leven te wekken.

Donderdag was ik in Landhuis Bona Vista om te fotograferen en een interieur plan te maken. Maar door alle hectiek kwam het tot helemaal niets. De plaatjes die ik schoot waren bij lange na niet de plaatjes die ik in gedachte had. De zware klassieke sfeer in het landhuis viel als een dikke deken over mij heen en ik had geen enkele inspiratie meer. Wat moest ik met deze ruimte?

Bijzonder om te bemerken dat ik enkel vanuit een bepaalde evenwichtigheid tot idee├źn kan komen. In dit geval kan ik zeggen: "gelukkig hebben we de foto's nog" hihihi. Het interieur plan wordt dus op papier gemaakt met een handvol foto's van de makelaar en op mijn gevoel van de eerste bezichtiging.

Ja Ja lieve mensen emigreren is dus niet alleen maar een roze wolk.......

15 opmerkingen:

  1. Wens je veel succes , en het is een geweldige uitdaging .

    onelove

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik zoal van jou zag...komt het goed
    Best heftig allemaal.
    sterkte met alles ...
    lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik zoal van jou zag...komt het goed
    Best heftig allemaal.
    sterkte met alles ...
    lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan van alles willen maar soms zegt het lijf dan dat je moet stoppen. Even pas op de plaats maken. Daarna kan je weer verder. Ook al gaat het niet allemaal meteen zoals je het graag wil, uiteindelijk kom je er wel. Hou in de plannen ook rekening met de cultuur, werktempo en het warme klimaat van je nieuwe thuis. Daar gaat alles net even trager dan in Nederland. Met de constante hoge temperatuur is dat ook noodzakelijk. Blijf vooral genieten. Het is een mooi avontuur.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met het interieur komt t wel goed, daar ben ik niet bang voor. Toen we ons huis 3 jaar geleden kochten dacht ik er licht over, het was groter dan t vorige huis met extra ruimtes maar toen we er eenmaal woonden ( op vrijdag getekend bij de notaris en de volgende dag verhuisden we al) bleek t toch lastiger dan gedacht. Nog steeds dat ik het lastig vind als de boel wil omgooien.
    Heel veel succes

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jou kennende komt het vast goed. Even bijtanken eerst en dan met goede moed verder! Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Miranda,

    Ik vind het een heel spannend avontuur wat jullie aan het beleven zijn, en daar gaan beleven.
    Als ik ooit in de gelegenheid ben dan kom ik bij jouw logeren, en dan heerlijk het eiland ontdekken!

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wel heftig hoor !! pas wel goed op je zelf.
    Nee emigreren ga ik ook zeker niet doen, hihi al hoe mooi een eiland of land ook is...al hoe heerlijk het azuurblauwe water ook aan voelt..ik ga niet ;-)))
    Maar ik weet zeker dat we Curacao weer op gaan zoeken hoor, kom ik even bij je buurten ;-)
    Doe rustig aan en laat het maar op je afkomen.

    Groetjes van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien juist wel goed dat je die zware klassieke sfeer nu hebt gevoeld.. nu kun je dat meenemen in je plan en er een ietwat luchtiger geheel van maken, waarin je je ook goed voelt als je moe bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je zit werkelijk in een rollercoaster , kan best geloven dat je super moe bent.
    Dit moet je er natuurlijk bij nemen , plus nog eens de inrichting van het huis.
    Neem eventjes wat rust , dan kan alles bezinken en dan komen de ideetjes wel boven, jou kennende .
    Veel succes nog
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik weet zeker dat het interieur een plaatje wordt. Maar er moet nog heel wat werk verzet worden. Maar stiekem ben ik wel een beetje jaloers op jullie hoor. Heeeeeeeeerlijk lijkt het me. En nu een beetje op je zelf letten hoor, je kan het je niet veroorloven om ziek te worden. Sterkte maar vooral geniet van alles.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja.....ik kan me voorstellen dat in zulke drukte je niet veel inspiratie hebt! Maar met de foto's erbij kan je vast ook uit de voeten en weet je er iets heel moois van te maken!
    Veel sterkte en veel plezier met alles wat je nog moet doen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter