woensdag 10 juni 2015

Miami of Benidorm

Maandag kwamen we na een vertraagde vlucht op Orlando aan. Daar moesten we overstappen naar Miami. Nou dat hebben we geweten. Blijkbaar heeft iemand in Nederland ons op de lijst met mogelijke drugsrunners gezet. Ik weet niet of je wel eens naar Border Control hebt gekeken? Hetzelfde hebben ze nu bij ons gedaan. Witte stripjes zelfs door mn schoenen gehaald en getest op sporen van drugs. Hooguit zaten er nog een paar verdwaalde hondenhaartjes van Joep in hihihi. Maar wat een gedoe zeg pffff.

Eenmaal aangekomen in Miami zag ik al snel dat deze stad echt niet mijn "cup of tea" was. Wat een verschrikkelijke stad. Benidorm heeft nog meer karakter dan deze uit witte flats opgetrokken stad. Kilometer na kilometer hoge witte gebouwen met blauw glas. Nergens een "ziel" of cultuur te bekennen.
En dan de mens die daar leeft en/of vakantie houdt......
Luidruchtig en ongemanierd. Kom je een winkel in dan wordt je vanaf de kassa toegeschreeuwd:
Hi Guys..... What's your name? uhhhh My Name? Nou dat gaat je helemaal niets aan en haal die kauwgom uit je mond! Kortom "De Miamiaan" en ik zijn echt geen match. Mijlenver liggen onze waarden en normen uit elkaar.

Wat wel een soort van leuk was is de Boardwalk. Kilometers lang kan je over een verhoogd houten vlonder vloer langs het strand lopen. Er is weinig te zien maar dat was nou net even lekker. Weg van de schreeuwende Amerikaan en echt waar ze dragen nog steeds die witte sokken hahaha.




Op mijn kamer was een kanaal met 24 uur Miami Vice. Heerlijk. Languit op bed naar Ricardo Tubbs en Sonny Crockett gekeken. Ik word oud.....Deze Mickey Mouse cultuur past mij niet.

Nu op naar mijn geliefd Curacao. Met haar cultuur, muziek en overblijfselen uit vervlogen tijden.

3 opmerkingen:

  1. Lang vervlogen tijden , Miami vice . Vooral Sonny , daar had ik een boontje voor, haha.
    Dat is wel balen , als je zo word gecontroleerd .
    Jammer dat Miami niet zo mee valt maar dit is een tussenstop naar een mooier oord .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat jammer dat je zo'n slechte ervaring had daar, ik ben er meerdere keren geweest en ik heb er alleen maar hele fijne en leuke herinneringen aan, Ocean Drive, South Beach en het Art Deco District zijn prachtige cultuurplekken met de gezelligste restaurantjes en boetiekjes en ik heb daar alleen maar leuke en behulpzame mensen meegemaakt die ons graag het "echte" Miami lieten zien, de mix van Cubanen en Mexicanen, de prachtige architectuur en de heerlijke rustige vibe! Ik denk dat je in het achterliggende gedeelte van Miami bent geweest, waar ze vaak europese toeristen wegproppen, grote flatgebouwen tussen de kantoorpanden waar het inderdaad niet gezellig is en waar de expats hun domicile hebben, ja dan waan je je inderdaad in 1 of andere toeristendump, wat zonde, Als je in het juiste gedeelte zit is Miami echt juist een superhippe en trendy plek!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter