maandag 18 mei 2015

De eerste spullen .....

Raar.

Echt heel raar om nu met andere ogen naar al mijn mooie spullen te kijken.  Zoals jullie weten hou ik van een sobere landelijke stijl en is mijn huis niet overgedecoreerd. Toch heb ik heel wat weg te doen. Zaken die vooral gerelateerd zijn aan het buitenleven. Een tractor op een landhuis in Curacao ga ik zeer waarschijnlijk nooit gebruiken. Wat dacht je van een vuurkorf en een elektrisch kacheltje.
Hier o zo handig geweest en nu compleet nutteloos. De eerste spullen verlaten nu het huis al.

In mijn jeugd woonde ik vlak bij een grote speeltuin. Toen ik de zandbak verruilde voor hangen in het clubhuis was een favoriete bezigheid flipperen. In de jaren '80 was een flipperkast mega populair en streden we dagelijks om de highscore.
Ons bedrijf werd 2 jaar geleden verkocht en we besloten om ieder iets te kopen dat we heel graag wilden hebben. Warner koos voor een mooi nieuw horloge, dat hij al een tijd op het oog had.

Mijn keuze was een stukje jeugdsentiment; een flipperkast. Wat een plezier hebben we gehad door met het hele gezin, inclusief aanhang, de showrooms te bezoeken van flipperkast leveranciers.
Alle kasten werden tegelijk aan gezet voor ons 7 personen tellend gevolg. En een herrie dat we maakten. Oorverdovend. Alle toeters en bellen gingen natuurlijk af en dan ook nog het enthousiaste geroep naar elkaar om te laten weten dat DIT de beste was. Hahaha die arme verkopers en ze bleven maar aardig.

De flipperkast werd in geplaatst in de game kelder. Een echte StarWars kast, echt geweldig. Ik heb nog nooit een StarWars film gezien maar dat mocht de pret niet drukken. Elke verjaardag die hier werd gevierd gingen de kinderen de kelder in en werd de kast veelvuldig gebruikt. Een hele nieuwe generatie die nog nooit hadden "geflipperd" hebben er veel plezier aan beleefd.

Vanavond word je opgehaald.
Dag mooi stukje jeugdsentiment, we hebben van je genoten.




14 opmerkingen:

  1. Hallo Miranda, erzitten 2 kanten aan jullie nieuwe uitdaging; de vervelende kant en de leuke kant.
    Bij de vervelende kant hoort inderdaad een stukje afscheid nemen van dingen waar je een gevoel voor hebt.
    Maar houd in gedachten dat je hier doorheen moet om nasr de leuke kant te gaan en dat is jullie nieuwe uitdaging in een mooi land.
    Toch nog even sterkte gewenst de komende tijd want het zal niet altijd makkelijk zijn om overal afscheid van te nemen. Liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even op je tanden bijten...... sterkte! Maar zoals hierboven ook al gezegd, er komt veel nieuws voor in de plaats.
    Emigreren jullie (huis)dieren ook mee?
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hond wel, de paardjes helaas niet. Katten moet ik even over denken. Maar voor alles komt een goed huisje.

      Verwijderen
  3. Mooie herinneringen neem je mee waar in de wereld je ook naar toe gaat die zitten in je hart en zullen altijd blijven en oude dromen maken plaats voor een hele mooie nieuwe droom groetjes caro xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Miranda,
    Soms neem je afscheid van je spullen, denk maar zo, door deze flipperkast heeft een ander straks ook weer de fijne jeugdherinneringen.

    De vuurkorf zou ik gewoon meenemen. Een vuurtje maken is altijd gezellig, ook al is het warm.

    Veel success met alles.

    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms moet je wat achter laten wil je vooruit komen...
    Het gevoel bij de flipperkast herken ik wel. Zo'n ding heeft toch ook hier een aantrekkingskracht. Toen onze kinderen de communie deden (zuiden van het land hé) kwam bij alle drie de kinderen twee flipperkasten in de feesttent te staan (wij houden niet zo van een springkussen). Het leuke daarvan is dat jong én oud op een gegeven moment in een rij stonden om erop te spelen...kleinkind met opa, tante met nichtje...zo leuk hoe enthousiast iedereen van dit apparaat wordt!
    Maar ik denk dat in je nieuwe paradijs weer hele andere vermakelijkheden de boventoon voeren...snorkelen, duiken....mwaaah, afzien joh!!! Hihi....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar de herinnering blijft en zo te lezen hebben jullie heel veel plezier beleefd en gehad aan de flipperkast.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nieuw avontuur dus afscheid nemen hoort daar ook bij en dat is vaak met weemoed. Maar je gaat straks "nieuwe herinneringen maken". Wat een uitdaging voor jou en je gezin! Ik wens je al het goede voor de toekomst maar ...........wat zal ik je filmpjes missen!!!
    Veel liefs,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij al je nieuwe plannen hoort ook loslaten..en dan moet je ineens beslissingen maken, het lijkt me heel moeilijk om juist dit stukje jeugdsentiment de deur uit te doen...
    Veel succes met het uitzoeken en plannen maken.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig blijven de herinneringen altijd bij je! Zodra jullie aan het nieuwe avontuur begonnen zijn, wat ik super stoer vind dat jullie het daadwerken durven, ben je het vast snel vergeten. Dan kunnen jullie weer nieuwe herinneringen beginnen.

    Ik wens jullie heel veel plezier en succes met het hele avontuur. Ik ga het zeker volgen!!

    Liefs,
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig ding! Zou wat voor mijn zoon geweest zijn, die houdt van flipperen en is helemaal gek van Star Wars. Als je tijd hebt, moet je eens zo'n Star Wars film kijken. Zelfs ik vind het best leuk en het verhaal zelf is eigenlijk heel mooi.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De flipperkast is voor mij ook jeugdsentiment en natuurlijk kun je bij deze verhuizing niet alles meenemen, zal nog niet zo gemakkelijk zijn....is net al de zolder opruimen met zoveel spullen die herinneringen heten....succes...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet er van! Wij hebben ook op Curaçao gewoond.Een ervaring die niemand je weer af neemt. Sterkte met alle voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter