dinsdag 7 april 2015

Eerste warme dagen

Hebben jullie het weerbericht ook zo aandachtig beluisterd? Ik heb het wel 10 keer bewust gehoord. Vaak hoor je het weerbericht en gaat het langs je heen. Maar bij de aankondiging van de eerste "warme" dagen zit ik op het puntje van mijn stoel. Heel raar maar ik start altijd gelijk een vergelijkend Weerberichten onderzoek hihi. Wat zegt nu.nl, weerplaza, weeronline en zo zijn er nog meer die ik dan even bekijk. Gek he. Gelukkig doe ik dit maar een paar keer per jaar. Met de eerste voorspelde sneeuwval, de eerste dagen boven de 30 graden en de eerste warme dag in de lente. Iedere gek heeft zo z'n gebrek. Bij deze heb ik mijne opgebiecht.

Lente!!

Ik hou er zo van. Samen met de herfst mijn favoriet. Alles is fris, het groen en de felle kleuren steken mooi af tegen de koude zwarte grond.



Heerlijk he dat je overal om je heen nieuw leven ziet.
Lammetjes in de weide. Maar ook de eerste bijtjes die in de violen op zoek zijn naar stuifmeel. Ineens wordt alles en iedereen weer wakker.



En wat dacht je de was weer buiten drogen! Heerlijk 'savonds onder je schoongewassen beddengoed kruipen. Wow dat voelt toch echt het beste in de lente :)


Ik begin komend weekend met aan de  grote schoonmaak op stal. Dat moet al vroeg in het seizoen want met een paar weken komen de 1e gasten logeren. Al jaren komt er een Spaans echtpaar bij ons logeren. Van April tot eind September zijn zij onze gasten. Voor dat ze aankomen maak ik de boel goed schoon zodat ik hen niet hoef te storen tijdens het grootbrengen van hun kinderen. Meestal hebben ze wel 6 of 7 kleine spruitjes. Ik heb hier nog een foto van vorig jaar.
















13 opmerkingen:

  1. Ik zag vanmiddag hoe mooi alles uitziet, en er staan ook al bloesembomen in bloei.
    Met het warme weer wat er aankomt, schiet het echt de grond uit.
    Fijne week nog, geniet van de warme dagen.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om elk jaar zulke gasten te mogen ontvangen! Ik kan ook zo genieten van de natuur.
    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht ik toch even dat je 'echte' mensen zo lang te logeren kreeg. Van deze gasten heb je weinig last, alleen maar leuk! Vanochtend heb ik een paar DIY gekeken van jou op you tube, super dat je dat doet!
    Lieve groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk vooral naar het weerbericht als ik thuis ben , ik kan behoorlijk balen als het mooi weer is terwijl ik werk , een onhebbelijkheid van mij.....;)))))
    Ook de lente is mijn favoriete seizoen , alles terug fris groen.
    En leuk als je gasten krijgt die elk jaar opnieuw terugkeren... Het moet daar goed zijn in de stallen ....
    Geniet nog van het mooie weer
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik checkte 1e paasdag ook zo de weersberichten en toen ik aan het eind van de middag een verbrande neus had, wist ik dat ze toch echt gelijk hadden, heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, de lente gaat echt komen.
    En ik zie overal al lichtgroene punten tevoorschijn komen.
    Heerlijk gevoel...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word ook altijd blij van de eerste lentedagen...wie niet! Geniet van het mooie weer en de " schoonmaak".
    Finne avond nog,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik las op een ander blog over jouw blog en ben eens een kijkje gaan nemen. Ik ga je volgen hoor.
    Geniet van de lente!

    Groetjes Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je mooie foto's! Heerlijk he om de was lekker buiten te drogen, dan ruiikt t ook zo lekker :)

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat mooi die zwaluwen, wij hebben ze ook ieder jaar in de paardenstal, ik was net bezig met mijn blog voor de lente, daar heb ik ook een foto van "onze" zwaluwen, wat leuk he! Ik ga vandaag ook de was lekker buiten laten drogen, het ruikt zo veel lekkerder!
    Fijne dag, groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Miranda ik kom via Inge op jouw blog terecht...en wat ben ik blij dat zij hier een post over gemaakt heeft. Geweldige leuke ideeën en de resultaten zijn super mooi allemaal. Ik heb zelf een andere stijl, veel wit met brocant, maar ideeën krijg ik al genoeg. Niet duur in de winkel kopen in deze "wegwerpmaatschappij" maar zelf creëren, ik ben een voorstander en ik ben dus nu trouwe nieuwe volger...dus als je romantische ideeën hebt haha altijd welkom.
    Het zwaluwnestje is zo leuk en dat je een echte dierenvriend bent blijkt wel met zoveel dieren. Ik heb genoten van al je mooie posten....lieve groet Marjon (MJ-House)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Miranda!

    Ook ik kwam via Inge haar blog bij jou terecht! Wat een gaaf blog heb je zeg en dat allemaal inclusief instructie op jou YouTube kanaal helemaal top!
    Ik ben absoluut fan van DIY dus heb me gelijk geabonneerd ;-)
    Mocht je nog inspiratie willen?
    diybypepris.blogspot.com ;-)

    Ik wilde me aanmelden als nieuwe volger maar ik krijg een fout melding..?
    Ik probeer het later nog wel eens!

    Hartelijke groetjes, van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig van die vaste gasten! Dit is een boerenzwaluw zegt mijn man. Hij weet er heel veel van, heeft ook zwaluwen geringd. Daarom kan ik je zeggen dat dit echtpaar niet uit Spanje komt maar van véél verder. Ze vliegen ieder jaar op en neer naar Afrika, tot Botswana of Nigeria toe. Knap hè en bijzonder van zo'n klein vogeltje. En dan steeds weer terug op hetzelfde adres.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter