dinsdag 14 april 2015

En dan toch......

En dan toch gaat de spreekwoordelijke kogel door de kerk. Ons prachtige huis gaat in de verkoop. Wat een dubbel gevoel kan je daar bij hebben. pffff.
Er ligt een nieuwe uitdaging op ons te wachten waar we allemaal erg veel zin in hebben. Nog niet definitief ja gezegd maar dat duurt hooguit nog 3 weken en dan hakken we de knoop door. Wat we gaan doen hou ik nog even geheim.... gemeen he.

Op zich wil ik dit huis eigenlijk wel houden, maar ja wie gaat mijn mooie tuin bijhouden?  Ik weet gewoon dat het huis "van je af gaat" wanneer je er niet woont. Misschien verhuur ik het wel. Wie weet.

Vooralsnog gaat het in de verkoop. Nee zeggen kan ik altijd nog.





Zoek jij een droomhuis op een landelijk maar toch zeer levendig plekje?
Even in het kort:
Gelegen in Ermelo op een perceel van 5250 meter. Dicht tegen de woonwijk de Maat en op 5 minuten fietsen van het station, winkels barretjes en restaurantjes. Op loopafstand van de basisschool en slechts 10 minuten fietsen van de middelbare school Groevenbeek Ook strand Horst en de Groevenbeekse heide zijn met 10 minuten aan te fietsen. Slechts 20 minuten van Amersfoort en 40 minuten van Amsterdam.
Het huis is een rietgedekte boerderij c.q. landhuis uit 1946. 


Indeling:
*Hal met prachtige Castle Stones vloer.

*Woonkamer met zeer grote gasgestookte open haard en een prachtige Frans eiken vloer. Ramen voorzien van origineel glas in lood. Alle wanden afgewerkt met kalkverf.




* Eetkamer met Frans eiken vloer en glas in loodramen.


* Grote ruime leef keuken geheel voorzien van Siemens apparatuur en met een prachtige Castle Stones vloer en glas in loodramen. Vloerverwarming.
-Dubbeldeurs koel/vrieskast met ijsklontjesmachine. 
-Combi magnetron/oven.
-Inbouw koffieapparaat.
-Qooker
-Vaatwasmachine
-Los -staand fornuis. 

Gestort extra dik werkblad. De keuken is opmaat gemaakt en handgeschilderd door Lodder Keukens, welke voor zeer hoge kwaliteit staat.
Grote openslaande dubbeldeur naar tuin en uitzicht op weiland.
*Bijkeuken met zeer grote antieke hardstenen wasbak en een antieke hardstenen vloer. Grote openslaande dubbele deur naar tuin.


*Badkamer met groot wastafel meubel en daarop 2 hardstenen wasbakken. Grote inloop regendouche. Inbouwverlichting en een antieke hardstenen vloer met vloerverwarming.



Houten trap met antiek gedraaide spijlen naar de 1e verdieping.
Ruime overloop met inbouwverlichting, met toegang tot 4 slaapkamers.
*Grote masterbedroom met ruime inloopkast en schouw. Prachtig uitzicht over weiland.
*2 slaapkamers met grote inbouwkasten
* 1 slaapkamer gelijk aan de masterbedroom voorzien van shutters.
2e toilet met een hardstenen vloer.
Gehele verdieping is voorzien van laminaat.
Souterrain.
*Kelder van 5 x 10. Gedeeltelijk nu in gebruik als gameroom en fitness ruimte. De kelder is voorzien van ramen zodat deze ook als extra slaapvertrekken gebruikt kan worden. Gehele kelder is voorzien van vloerverwarming.
*2e kelder ingericht als wijnkelder.
Opstallen:
*Grote ruime schuur met mogelijkheid tot het houden van paarden. Momenteel 4 luxe paarden boxen. Groen gepoedercoat met koperen bollen. Zadelkamer met zwembadpomp installatie.
Het voorste gedeelte van de stal heeft grote openslaande deuren naar een zeer ruime schuur. Momenteel opslag voor oldtimer.
Pomp installatie voor beregening via de eigen grondwater put.
Het dak is voorzien van antieke pannen en er liggen matten voor de zwembadverwarming.
Tevens is er een 2e CV ketel voor de verwarming van het zwembad.
* Finse Kota (BBQ/Grill huis)

* Luxe eikenhouten buitenkeuken. Met pen/gatverbinding. Voorzien van antieke dakpannen.

*Zwembad met Poolhuisje.

* Rijbak van 20x40 met verlichting en uitrijmogelijkheid naar het tegenovergelegen bos.

*Moestuin met glazen plantenkas.
Op het perceel staan prachtige Beuken,en volwassen fruitbomen. Het geheel is omheind met natuurlijke begroeing en heeft een elektrische toeganspoort.


Vraagprijs 975.000
Wil jij je huis inruilen op onze prachtige woning dan is dat prima bespreekbaar, mits de vraagprijs niet boven 500.000 euro komt en goede verhuurmogelijkheden biedt.

34 opmerkingen:

  1. Wauw Miranda , jammer dat ik niet in Nederland woon, een prachthuis.
    Daar zullen veel liefhebbers voor zijn.
    Veel succes met de verkoop.
    Groetjes
    Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, moeten wel hele mooie plannen zijn, wil je dit plekje opgeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeker en dan nog voelt het raar hoor. De plannen zijn nog niet definitief dus we gaan het zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje....prachtige plek zeg........ben benieuwd wat de andere uitdaging dan is?

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, wat Colin al zegt... moet wel een heel bijzonder plan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je woont erg mooi Miranda! Veel succes met de verkoop! Dat moet haast wel lukken, het is zo`n mooi huis/plekje..! en volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding ook goed!
    Zelf woon ik in de randstad als je daar voor deze prijs een huis zou kopen heb je nog niet de helft van wat jij nu aanbied!

    Hartelijke groet van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een schitterend huis, dat moet inderdaad ook wel twijfels bij je geven. Spannend wat jullie willen gaan doen, ik ben benieuwd.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik snap dat het heel dubbel voor je is om dit mooie huis te gaan verkopen, maar als jullie andere plannen hebben dan moet je keuzes maken.
    Heel veel succes.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. keuzes keuzes keuzes. Gelukkig allemaal luxeproblemen.

      Verwijderen
  9. Miranda,ik kan me best voorstellen dat die een dubbel gevoel geeft..zo mooi wonen jullie...
    jammer dat wij geen plannen hebben om naar Nederland te komen wonen... héél veel succes met de verkoop en héél benieuwd naar wat jullie gaan doen ...:-)
    héél fijne dag nog
    Groetjes Kathy
    House by the Waterhole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Snap dat je er moeite mee hebt..ben benieuwd wat het project is waarvoor jullie dit op willen geven!
    Jullie huis staat ook nog in een heerlijke (voor ons vakantie)omgeving.
    Hopelijk is het snel verkocht!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het mooiste plekje dat ik ooit bewoond heb. Ik voel mij zeer bevoorrecht hier al 15 jaar te hebben mogen genieten xx

      Verwijderen
  11. Hoe wil je dit overtreffen...? Wow, ik kan me voorstellen dat je hier heel goed over hebt moeten nadenken. Het is een paradijsje...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt. Ik heb er ook lang over nagedacht, maar nu is het goed.

      Verwijderen
  12. Wow wat een prachtig huis! Kan me voorstellen dat je dat met moeite gaat verlaten. Er moet dus wel iets heel bijzonders tegenover staan. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou het nog even geheim, maar het is ook weer heel bijzonder

      Verwijderen
  13. Wow Miranda!!! Dat moet n heuse beslissing zijn geweest en iets heel moois of uitdagends voor terug komen. Zo'n geweldig droomhuis en droomomgeving! Intimi weten het al zag ik op FB, wij nog even wachten. Spannend. Hopelijk blijf je wel je blog en filmpjes doen. Voor mij blijft het helaas bij n droom. Ga n vriendin op de hoogte brengen. Haha als zij het koopt, wordt het ook n beetje voor mij :). Ik wens je alle succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een hele moeilijke beslissing hoor. Ik woon hier met zo veel liefde en ene plekje als dit komt nou eenmaal zelden vrij.

      Verwijderen
  14. Oh wat een paradijs! Daar moet wel iets heeeeeeel moois tegenover staan, ben super nieuwsgierig!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben het met de rest eens, het is een prachthuis. Een huis met herinneringen...Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe plannen, net als de rest maar ook dat gaat een succes worden. Een nieuwe stek met nieuwe herinneringen :))
    Succes met de verkoop
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel veel herinneringen, eigenlijk allemaal goede. Het is hier zo fantastisch wonen, ik hoop dat ik dat weer krijg :)

      Verwijderen
  16. Wauw wat een mooi huis, maar dat vermoeden had ik al. Iedereen rete nieuwsgierig en op het puntje van de stoel iedere dag of er al een nieuw blogje is.
    Ik hoop iig dat we je kunnen blijven volgen wat je ook gaat doen?
    Liefs groet Coby, cbcosycot IG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahaha Coby, elke dag gaat me niet lukken hoor :) Bij mijn nieuwe plannen blijf ik zeker te volgen maar wel heeeeeeel anders xx

      Verwijderen
  17. Afscheid nemen van iets moois is dubbel. Maar het is wel iets makkelijker als hernieuwde ook mooie kansen biedt! Ik hoop wel dat dat nieuwe paradijs ook beuken heeft :-) of laat je je diy-kanaal op deze plek achter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee er zijn daar helemaal geen beuken. Dat is nou net zo jammer. Maar misschien kan ik een andere naam geven aan mijn DIY kanaal ;)

      Verwijderen
  18. Jeetje, je maakt ons wel erg nieuwsgierig.....

    Groetjes, Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier wilde ik nooit meer weg Miranda....wat een droomhuis....en wat ben ik benieuwd wat het gaat worden....en ik wens jullie veel succes met jullie beslissing...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter