zaterdag 14 maart 2015

DIY Oude schalen van Römertopf

Heb jij ook nog een Römertopf staan waar je niets mee doet? Ik weet er wel raad mee. De kip er uit en voorjaarsbloemen er in ;)







Dit heb je nodig:
Pure & Original Wall Prim, kleur maakt niet uit
Pure & Original  Kalkverf, Old Linnen
Pure & Original  Marrakech, Blue Stone
Esatto wasvernis, Walnoot

Je kan de kleine flesjes bestellen bij Esatto, op www.kalkktijtverf.nl meldt even via Onder de Beuk bij je bestelling als je wilt :)

Als eerste zet je de beide delen rondom in de WallPrim, dit zorgt voor een goede hechting.


Schilder de schaal van de Römertopf  met de Old Linnen kalkverf

Schilder de deksel met de Marrakech, kleur Blue Stone



Laat beide delen goed drogen!
Breng vervolgens met een bijna droge kwast heel weinig wasvernis aan. Strijk langs de pot.


Doe dit ook op de deksel


Dit is mijn eindresultaat



21 opmerkingen:

  1. Ik kom toevallig op jouw blog terecht en het ziet er zeer inspirerend uit allemaal!
    Ik heb me bij jouw aangemeld:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anita.
      Dank je wel, wat fijn dat je het mooi vindt
      Je kunt je ook abonneren op mijn YouTube kanaal. Daar staan alle DIY filmpjes:)

      Verwijderen
  2. What a great idea for the old Romertof! And scrolling back I noticed that you have lots of other super DIY ideas. I am a new follower who lives in the US, but we visit Nederland each spring and fall. I'll be visiting your blog again real soon. Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Linda,

      Can you understand the DIY movies on YouTube? I've placed a translator on my blog to help you understand the meaning of the DIY's. Please also see my FaceBook page called: Onder De Beuk.

      Regards
      Miranda

      Verwijderen
  3. Wederom een leuk idee en mooi uitgevoerd!
    Ik kijk altijd graag naar je diy zaterdag filmpjes, keep 'em coming!!
    Fijn weekend!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga gewoon door Robin, leuk dat je het waardeert xx

      Verwijderen
  4. Leuk idee Miranda, en erg mooi resultaat!
    Ik ga straks ook nog even naar je filmpje kijken.

    Fijn weekend!
    Sanny (sanny's life)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi deze schalen, alleen jammer dat ik die van mij een poosje geleden aan de buurvrouw gegeven heb. Die gebruikt ze nog steeds om de kip in te braden. Klein minpuntje (ik ben een muggenzifter hoor) Op You Tube spreek jij DIY op zijn Engels uit. Ik vraag me af waarom je het niet gewoon helemaal uitspreekt, dus "do it yourself" of in het Nederlands, "doe het zelf". Sorry hoor, ik moest het even kwijt. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer Oeneke dat je hem hebt weggeven. Maar als zij hem gebruikt dan heeft ie in ieder geval een functie en staat ie niet nutteloos te verstoffen. DIY is voor ons doe het zevelvers een hele gewone term inmiddels. Ook de jongere generatie gebruikt enkel DIY.

    Fijn weekend
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Miranda, knap weer hoor.
    Jammer , ik heb dat niet eens een römertopf , misschien wel een andere pot of misschien vind ik wel eentje van de kringloop.
    Groetjes
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Christel,

      Ik had er ook geen. Ik liep in de kringloopwinkel gewoon op zoek naar iets leuks voor de DIY en tsja..... daar stond ie en het idee floepte zo mijn hoofd in. hihi

      groetjes
      Miranda

      Verwijderen
  8. Wauw mooi! Helaas heb ik niet zo'n schaal, anders ging ik meteen aan de slag. Naja wie weet wat ik nog eens bij de kringloop tegen kom. Groetjes, Patricia (van Facebook/dure workshops conversatie ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Patricia,

      De kringloop is net een schatkamer he..... zoekt en gij zult vinden hahaha. Elke keer weer een verrassing wat er ligt.

      xx

      Verwijderen
  9. Wat ziet dat er weer mooi uit! Het eind resultaat is altijd weer een verrassing! Ben nu al weer benieuwd naar je volgend project 😉
    Fijne week verder.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Miranda,
    Via, via op je blog terecht gekomen en wat een geweldige leuke blog.
    Ga zeker wat uitproberen van hetgeen je allemaal zo mooi maakt.

    Fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Miranda,

    Bedankt dat je al die leuke ideeën van jou met ons wil delen! Ik heb eens in de maand een ingeving, of als ik iets op pinterest zie of uit woonbladen, maar nu kan ik gewoon bij jou op YouTube of je blog bekijken zodat ik stap voor stap weet wat ik moet doen! Top!

    Vriendelijke groet,

    Leoni

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Where can I purchase estate in USA or online?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter