woensdag 25 maart 2015

DIY Oude Ornamenten

Vandaag maak ik in de DIY 2 oude ornamenten.

Dit heb je nodig:

*gordijnstop en/of onderdeel van een oude lamp
*2 blokjes hout
*draadeind (passend in de gordijnstop)
*kalkverf
*betonlookverf (via Esatto, ik heb kleur beton gebruikt)
*Esatto loogbeits (kleur oude eik)
*zwarte hobbyverf acryl
*lijmpistool
*schroefboormachine
*ijzerzaag
*kwast





Zaag 2 stukjes draadeind in de juiste maat. Maak ze vooral niet te lang

Boor met een klein boortje een gaatje in het midden van het blokje


Schilder de houtblokjes met de loogbeits (kleur Oude Eik)


Schilder de draadeindjes dik met zwarte verf



Lijm de knoppen op elkaar













Draai de knoppen op de draadeindjes en schilder ze dekkend met de kalkverf (wellicht 2 lagen)



Breng op de bollen een klein beetje betonlookverf aan. Dit geeft kleur en structuur aan de bollen





Dit is mijn eindresultaat


28 opmerkingen:

  1. O dat is leuk zeg! Hoe kom jij toch elke week aan die leuke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, dat zit gewoon in mijn hoofd eigenlijk. Ik denk er nooit zo over na.

      Verwijderen
    2. Ik heb toch t vermoeden dat we je binnenkort kwijt zijn aan Decoreren Landelijke Stijl ;-) al hoop ik van niet haha!
      En er moest nog achteraan :ideeen.
      maar was zoals gewoonlijk weer eens te snel, haha.
      Fijn weekend!

      Verwijderen
    3. Nee hoor wees niet bang. Ik "werk" niet meer hahahaha. Ik blijf dit gewoon voor de fun doen xx

      Verwijderen
  2. Ziet er weer super leuk uit zo op een 'statief'! Het eindresultaat is erg mooi geworden!
    Fijn weekend, groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er weer geweldig uit, Miranda!

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk gedaan hoor Miranda!!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super super leuk! Bedankt voor je leuke inspirerende ideeën!!:)

    Liefs Daniëlle
    thofhuisje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LEUK LEUK LEUK, straks de doos met gordijn spullen maar eens omkieperen....zitten volgens mij ook nog uiteindes in..;-)
    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw Miranda, die zijn echt onwijs gaaf! Die wil ik ook haha!! Nou dat wordt een ritje bouwmarkt vrees ik :)
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dank je wel Yvonne. Lief van je. Veel succes met het zelf maken xx

      Verwijderen
  8. Wederom een geweldig idee!
    Het zier er super uit!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Robin. Ik vind ze zelf ook best leuk gelukt :) Fijn weekend

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi na de verwarring vanmorgen op Facebook. Ben ik toch even komen kijken. En ze zijn super leuk, maar heb je ook een goedkoper alternatief voor oa het draadstaal en de betonlook verf. Ik knutsel low budget en ik denk dat beide vrij prijzig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Draadstaal was 1,19. en de betonverf zou je nog kunnen vervangen door er iets wit op te stippelen :)

      Verwijderen
  11. Ik had bijna je post gemist , je stond onderaan in mijn lijst met blogs .
    Gelukkig heb ik er naar gezocht ;))
    Wat mooi weer , mijn man heeft iets soortgelijk voor mij gemaakt , een tijdje terug .
    Wat ik zeker ga doen is ze ook verven zoals jij.
    Ps , mijn dochter heeft de diy met het tapijt gemaakt .( ism met mij , de mama)
    Het is super mooi geworden .
    Tot de volgende
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat het schilderij gelukt is, leuk samen knutselen met mama xx

      Verwijderen
  12. Hoi Miranda, via via ben ik op je blog gekomen en wat maak je leuke en mooie creaties. Súper...ik ben meteen volgster geworden om maar niets meer te hoeven missen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Naamgenoot :) op Youtube kun je mij ook volgen dan krijg je meteen de filmpjes binnen xx

      Verwijderen
  13. Heel mooi resultaat, zin om te gaan maken!
    Drankje voor de inspiratie!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Miranda ik ben je meteen gaan volgen en ik weet waar mijn fiets me van de week heen gaat brengen :))
    Je maakt leuke dingen en er staan er al een paar hoog op mn lijst.
    Fijne avond en vrolijk pasen
    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat weer een leuk idee ga ik ook uit proberen groet van mij Truus !!ikben blij dat ik jou blog ondekt heb .

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter