woensdag 18 maart 2015

DIY Oud schilderij

Vandaag maak ik op een hele makkelijke manier een mooi schilderij.

Wat heb je nodig:

*Schilderij met een opstaande rand
*Deurmat Leen Bakker (let op er zijn verschillende modellen te koop)
*Decohome verf van Action kleur Cottage Green
*Decohome verf van Action kleur Graphite
*Esatto wasvernis kleur Walnoot
*Lijmpistool
*Kwast
*Doekje
*Aardappelschilmesje



Snij met het mesje het gewenste figuur uit de rubberen deurmat en verwijder het glas/plastic en papier uit de lijst. Maak de lijst weer netjes dicht


Schilder de lijst en achterwand in een mix van de Cottage Green en Graphite. Breng een dekkende laag aan.


Laat dit goed drogen. Breng met het lijmpistool voldoende lijm aan op de achterzijde van het ornament. Zodra deze vast zit lijm je ook nog de overige loszittende delen.



Schilder het ornament met de verfmix


Breng een "wash" aan met water en wat graphite en de mixkleur



Breng de wasvernis heel dun aan, laagje voor laagje. Hier en daar doe je opzettelijke een vlekje maken zodat het geheel een doorleefde finish krijgt



Vergeet de randen niet!



Krap met je nagel hier en daar een heel klein stukje kaal totdat het zwart van de mat zichtbaar wordt.


DIT IS MIJN EIND RESULTAAT !!







32 opmerkingen:

  1. Geweldig, ik wou dat ik zulke goede ideeën had zeg! Ga ik onthouden want zoiets wil ik ook eens gaan maken. Bedankt voor de inspiratie.
    Gijn weekend, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf resultaat! Echt super leuk. Fijne dag.
    lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super ided zeg, mooi resultaat.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creativiteit!
    Ik ga maar snel op youtube kijken!
    Een fijn weekend!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig ëindresultaat. Ik geniet echt van je creativiteit.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw , dit is zo super cool!!
    Met weinig, zoveel .
    Ga ik zeker onthouden
    groetjes
    Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een keer proberen Christel, een fluitje van een cent

      Verwijderen
  7. Weer een top stuk I'am Happy bedankt Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een top stuk I'am Happy bedankt Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben al heel lang een stille bezoekster, complimenten voor al je ideeën .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fantastisch idee! Ik zag het ook bij iemand die het bewerkt had met , ik denk muurvuller(?) dat werd hard en kon zo opgehangen worden , maar als schilderij vind ik het ook prachtig !

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ook een leuk idee Trijnie, ik hou hem in gedachte.... xx

      Verwijderen
  11. Echt superleuk. Heb nog wat andere klusjes liggen maar ik denk dat ik nooit meer zo n deurmat zie liggen zonder aan jouw idee te denken ;-)

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O haha ik zie dat ik al had gereageerd :p,
    enthousiasteling hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig idee zeg! Schitterend gemaakt. Nooit geweten dat het zo blijft hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo Miranda
    waar kun je de lijst halen waar het orament in gemaakt wordt
    want wil het ook graag maken
    ik kan het niet vinden
    groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vandaag weer lekker bezig met het schilderij en ik liep tegen het probleem aan dat de lijm van het lijmpistool niet aan de mat blijft plakken. Ik heb nu dus maar secondenlijm gebruikt. Misschien een tip voor iemand die tegen hetzelfde probleem aanloopt.
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Miranda, wat leuk en origineel! Welke verf zou jij adviseren om dit als buitenschilderij te maken? Ik hoor graag van je. Groetjes Anne Marie 😉 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Miranda, wat leuk en origineel! Welke verf zou jij adviseren om dit als buitenschilderij te maken? Ik hoor graag van je. Groetjes Anne Marie 😉 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waar haal jij toch die leuke ideeën vandaan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb ook al een rubber mat gekocht ik ga het schilderij ook proberen .Ik vind weer zo 'n leuk idee !!groetjes van Truus de Jong .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat superleuk! Iets dergelijks kan misschien ook wel op de 5 kale in whitewash gezette raamluiken bij mij in de badkamer. Ben alleen bang dat het dan te druk wordt....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi, superleuk! Maar waar haal je die lijst??

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter