zaterdag 7 maart 2015

DIY Kalkverf Kast

Vandaag schilder ik een kast met kalkverf in de poederroze kleur. Een makkelijke DIY zonder schuren en voor iedereen zonder schilder talent ook uit te voeren.

Wat heb je nodig:

* Ontvetter
* Blokkwast
* Wall Prim (kleur is niet zo belangrijk)
* Kalkverf Pure & Original kleur Rosa
* Kalkverf Pure & Original kleur Frozen water

Mocht je kast (of ander voorwerp) veel en vooral door vieze handen aangeraakt worden, dan heb je ook nodig
*Dead Flat Ecosealer Pure & Original


Voordat je begint moet je de kast goed ontvetten.

Vervolgens breng je de Wall Prim aan in een "normale" laag, dus niet te dik en niet te dun.
WERK VERTICAAL. je blijft je aanzet altijd zien!
Laat deze 4 uur drogen.













Breng vervolgens de kalkverf aan in de kleur Rosa, breng de kalkverf zo aan dat je de WallPrim niet meer ziet, dus geheel dekkend. Werk verticaal, je blijft je aanzet zien!














Maak een mix van Rosa en Frozenwater en verdun deze tot dunne yoghurt, niet dunner want dan lost je 1e verflaag op.












Breng de verfmix dun aan, niet de hele kast dik overschilderen maar slechts de kwastharen "laten strepen".  Met deze laag creëer je net wat extra kleurnuances en is de kast niet egaal roze.


Om de kast extra tegen vuil te beschermen kan je er Dead Flat Eco  Sealer over  aan brengen.
Dit is mijn eindresultaat
















14 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de duidelijke uitleg! De kast is mooi geworden.

    Fijn weekend. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Ingrid. Jij ook een heel fijn weekend gewenst xx

      Verwijderen
  2. Kast is heel mooi geworden...en de kleur is heel mooi subtiel rose!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden . Ik dacht eerst , oepsie , hoe roze, maar het ziet er fantastisch uit.
    Leuk uitgelegd .
    Groetjes en fijn weekend
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist daarom heb ik roze gekozen. :) Ik zag ook die mooie fauteuil van Hoffz in het roze en ja, dan ben je toch om he xx

      Verwijderen
  4. De kast is héél mooi geworden !!! Weer een héél leuk filmpje ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. E
    Toen ik het las dacht ik: roze? Wie verft er nou een kast roze.......zeker voor een kleinemeisjeskamer. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het eindresultaat enorm meevalt!
    Ik vind het zelfs mooi.....en dat wil wat zeggen in deze grijze verftijd he!
    En je hebt het heel duidelijk uitgelegd!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Trijnie. Ik vind hem zo mooi staan tussen al die vergrijsde tinten. Toch weer even iets anders xx

      Verwijderen
  6. Bedankt voor je uitleg. Goed dat je andere kleuren gebruikt dan de bijna "standaard" kalkverfkleuren. Lichte kalkverfkleuren vind ik persoonlijk mooi combineren met de donkere kleurtinten. Kalkverf geeft gewoon heel veel sfeer, welke kleur dan ook.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens Margo, een beetje kleur kan geen kwaad xx

      Verwijderen
  7. Prachtig is jouw kast geworden! Heb jij de schilderen op de muur ook zelf gemaakt?
    Groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter