dinsdag 17 februari 2015

Slecht nieuws

Het leven is toch soms zo hard voor bepaalde gezinnen. Het maakt je af en toe zo  angstig als je de ellende van anderen hoort en ziet. Het lijkt zo nu en dan eerder dat de vraag niet is of er iemand ziek wordt of iets overkomt maar eerder wanneer dit gaat gebeuren.

Soms is het leven echt oneerlijk. Schrik niet, met ons gezin is niets aan de hand. Wij waren 7 jaar geleden ook "aan de beurt" toen mijn echtgenoot werd getroffen door een zwaar hartinfarct; hij was midden 40 en het hart hield het midden in de nacht voor gezien. Dat was een moeilijke en vooral onzekere tijd.

In die zelfde tijd overleed het klein mannetje van mijn mans toenmalige collega aan leukemie. Vreselijk een kindje van 2 te moeten weg brengen. We zaten daar als gezin om een mandje met een klein kindje erin, mijn man nog met de pleisters op het borstbeen. Slechts 1 dag ervoor was hij uit het ziekenhuis gekomen.  Ons leed was nog niets vergeleken bij het ondraaglijk leed voor de ouders en grootouders. Iedereen was er kapot van.  Nog geen 6 maanden later overleed de collega zijn schoonvader aan blaaskanker. Weer verdriet.

We hadden grote bewondering voor het stel en zagen ze met vallen en opstaan hun leven weer op de rit krijgen. Er volgden nog een dochtertje en een zoontje. Het geluk blonk weer op. Een lief gezinnetje, met een speciaal plekje voor het kleine mannetje.

En dan .....dan is het weer mis. Afgelopen week heeft de vader te horen gekregen dat hij ALS heeft. Een levensverwachting van 3  tot 5 jaar. Dan heb je zoveel meegemaakt en ben je pas 42 jaar.
Hoeveel moet een mens kunnen dragen....

Ik ben er stil van.

3 opmerkingen:

  1. Dit verhaal raakt mij diep ben zelf ook een dierbare verloren aan deze vreselijke ziekte ik ken deze mensen niet maar wens ze heel veel sterkte Hoe kan het lot je zo treffen je vraagt je dan af waarom waarom helaas is daar geen antwoord op 😪😪

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miranda, dit is een naar verhaal , wat erg om zo door het noodlot te worden getroffen.
    Ik wens ze veel sterkte toe.
    Lieve groet
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb dat ook in mijn relatie meegemaakt, is overleden nu,,, mijn man dus,,,,, een loyale en humorvolle man,,een grote boerderij totaal zonder hulp zelf,gedaan, vlot karakter enz,,,, die had die ziekte ook,,,,die helaas niet meer is,, en ja,,,,,,,,als je dan later nog andere dingen overkomen, ja, hoeveel kan een mens hebben,,,

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter