zaterdag 21 februari 2015

DIY verweerd krukje

Om te beginnen is het belangrijk dat je een ECHT houten krukje hebt en geen gefineerde. Fineer is een plastic laagje waardoor het hout lijkt maar niet echt is. Als je dat gaat bewerken komt er spaanplaat onder vandaan en daar kan je niets mee.

Wat heb je nodig:
Houten krukje
Alabastine Afbijt
Kwast
Plamuurmes
Sopje met oud doekje
Esatto Loogbeits verweerde eik
Eventueel nog Esatto wasvernis walnoot.


Als eerste moet je de vernislaag afbijten. Breng een denkende laag aan. GEBRUIK HANDSCHOENEN.















Laat het 30 tot 45 minuten inwerken en verwijder het met een plamuurmes. Kijk uit voor je handen want het is zeer agressief.




Sop je krukje goed na met warm water.












Ga met hamer, bijtel, spijkers en bijl het krukje te lijf. Eventueel ook de schaaf nog langs de randen halen wanneer deze te "strak" zijn.










Je krukje ziet er ongeveer zo uit. Prima















Breng de loogbeits van Esatto aan in 1 laag






Wanneer de beits droog is kan je eventueel de wasvernis aanbrengen. Ik heb de kleur walnoot gebruikt voor meer effect



Dit is mijn resultaat





















16 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog is dit...net op Facebook ontdekt...ik heb me aangemeld als volger.
    Het krukje is super gaaf geworden...en zo uitvoerig beschreven...erg leuk!
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gauw naar de kringloop Inge! Want volgende week weer een nieuwe DIY, het wordt doorwerken hahahahaha xx Miranda

      Verwijderen
  2. Wat fijn om zo een goede uitleg te krijgen.
    Ik heb het filmpje ook bekeken en ga volgende week maar eens naar de kringloopwinkel.
    Groetjes Brenda
    brendaschneider.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Brenda. Ik probeer de DIY zo duidelijk mogelijk te houden :)

      Verwijderen
  3. Leuk! Ideaal spul he, ik werk er ook altijd mee.

    Groetjes,
    Diane ( nieuwe volger šŸ˜‰)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een supere DIY , en zeggen dat ik ooit een klein krukje zoals het jouwe heb laten staan bij de kringloop .
    Maar ik moet zeggen aan krukjes geen nood .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Christel, Oh da's jammer, maar er staan er vast nog genoeg om wat van te maken.

      Verwijderen
  5. Ik kom via een linkje van Inge even bij je binnen vallen.
    Leuke blog, en heb me aangemeld als volger.
    En een vraagje aan je gesteld op de post van de toilet.

    Groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Lia, welkom! Ik heb je vraag gezien en inmiddels beantwoord :)

      Verwijderen
  6. Wat ik van het krukje vind dat weet je al Maar al die volgers who je gaat goed top Groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg er een kleur van Caro, echt, ik vind het heel bijzonder! xx

      Verwijderen
  7. Ik heb je via Fb ontdekt en ga je volgen hoor! Leuk om zo ideeƫn aangedragen te krijgen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Trijnie. Ik hoop dat ik je kan inspireren met nieuwe woonideeƫn

      Verwijderen
  8. Via bloglovin heb ik je gevonden, natuurlijk gelijk je Youtube filmpjes bekeken, leuk om je diy projecten zo te volgen en ervan te leren:)
    Ik heb een oud krukje staan, wel hoger, maar toch, ik ga het proberen!!!
    Natuurlijk ga ik je volgen.

    Lieve groet, Eefie
    te vinden op: whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk Eefie! Het gaat je vast lukken, deze DIY's zijn erg makkelijk en kunnen niet mislukken ;)
    Op naar zaterdag

    groetjes
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter