vrijdag 6 februari 2015

Cameravrees

Morgen is het weer zover, dan plaats ik een nieuwe DIY. Wat is dat toch met ons mensen dat de meeste van ons het zo moeilijk vinden om onszelf terug te horen of misschien nog erger, ons zelf te zien op bewegende beelden.

Het maken van een selfie is dan ook totaal niet mijn ding.  Mijn vrienden en familie kennen mijn trucje inmiddels al.  Ik maak de selfie met een groepje, zo, dat ik net om het hoekje kijk hahahaha.
Ik sta er dan wel op maar stiekem toch ook niet. Geen gekke gezichten op FaceBook van mij.

Ben ik dan zo ijdel of onzeker? Hmmm goede vraag.
Ik denk het niet, want ik ga gerust zonder make-up en in mijn verfbroek op klompen naar de supermarkt hihi. Onzeker ook niet (denk ik). Ik sta zonder kriebels in mijn buik voor een groep van 100 mensen mijn verhaal te vertellen.

Ik denk dat dat een ander gevoel is.  In beide voorbeelden kijk ik naar de ander en zie ik mijzelf natuurlijk niet. Ik ben mij dan niet zo bewust van mijn gebaartjes, gezichtsuitdrukkingen enz enz., alles waarvan je zelf denkt "pffff waarom doe ik dat?"

In mijn eerste DIY praat ik ongeveer 15 minuten. Ik plaatste het filmpje op YouTube met de gedachte "het zal mij benieuwen of er iemand naar wil luisteren". Terwijl ik dit type hebben 685 mensen mijn filmpje gezien en dus ook beluisterd. De eerste dagen na het plaatsen kreeg ik veel berichtjes, vooral met de opmerking: "wat vertel je het leuk en duidelijk" en "je praat zo gezellig, net alsof ik bij je in de keuken ben". Ik kan je vertellen dat is het laatste dat ik had verwacht.

Misschien moet ik door de zure appel heen bijten en ook een keer in beeld verschijnen ..... we zullen het zien.

XX Miranda




2 opmerkingen:

  1. O je verhaal is heel herkenbaar van mij zijn ook weinig foto's te vinden en een selfie echt niet waarom tja weet het ook niet en dat van je stem in het filmpje dat klopt geweldig dat het in korte tijd zovaak bekeken is top ben benieuwd naar de nieuwe morgen groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja gek he. Ik zocht laatst op schoolbank naar oude foto's. Echt iedereen staat er op behalve ik...... Ik denk dat ik het dus al heel lang zo doe. Maar ik ga me er echt over heen zetten

    BeantwoordenVerwijderen

Laat je bericht achter