woensdag 28 januari 2015

Toilet

Het is alweer 2 maanden geleden dat we het toilet compleet afgebroken hebben. Ons toilet verkeerde nog in tegeltjes staat. Je kent het vast wel, zo'n sierstrip randje halverwege. Destijds heb ik het vast prachtige gevonden ;) maar nu kon het echt niet meer. Althans dat vond ik.  Het paste gewoon niet bij de rest van het huis.

Ik heb alles afgebikt met een grote boor. Wat een klus was dat. De splinters vlogen in het rond en een stof!!  Ik had stof werkelijk tot in de bedden boven liggen.




Afijn, alles is daarna netjes glad gestucd en daarna ben ik aan de slag gegaan met Marrakech Walls van Pure & Original.
Nou heb ik al heel veel met P&O gewerkt maar de Marrakech Walls had ik nog niet eerder gebruikt.



Wat een geweldig spul is dat zeg. Je brengt het aan met een roller en zodra de pasta begint aan te drogen ga je hem met een spatel glad trekken. Wanner het je niet bevalt kan je het met de plantenspuit weer nat maken en doe je het nogmaals. Het kan dus eigenlijk niet mislukken. Ik ben blijven spartelen totdat de muur echt droog was. Hierdoor krijg je de meeste structuur in je werk. Eenmaal droog kan je nog extra spartelen voor kleurnuances. Ik heb de muur zo gelaten want hij was precies zoals ik het voor ogen had.






Tijdens de sloop ben ik (uiteraard) een klein onderdeel kwijt geraakt. Het is zo'n staafje om de spoelknop te bedienen. Na lang zoeken en bellen is het me gelukt om het juiste artikelnummer van Grohe te achterhalen. Tja want hoe heet zo'n onbenullig dingetje. Niet makkelijk uitleggen hoor over de telefoon, hihi. Nu is het wachten op de levering van de "bedieningsstift"en ook de levering van het nieuwe fonteintje. We hadden in het vorige toilet een wit keramische en dat zou nu teveel afwijkend zijn. Ik heb een prachtige bak gevonden, gemaakt uit een hele grote kiezelsteen. Het wordt vast een klus om hem te bevestigen maar daar komt die handyman van mij vast wel uit. Zodra hij hangt zal ik een mooie foto plaatsen.

6 opmerkingen:

  1. Ziet er prachtig uit benieuwd naar de wasbak

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda , mij ken je waarschijnlijk ook van op instagram , onder de naam Garcyasplace .
    Leuk dat je ook een blog begonnen bent, ik meld me gelijk als volger.
    Jouw toilet word echt super , ben benieuwd naar het eindresultaat .
    Neem eens een kijkje op onze blog , doe ik samen met mijn dochter .
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Christel, ik heb je toevallig vanavond aan mijn bloglovin toegevoegd. Wat hebben wij toch een mooie passie hè? Onze instagram "groep" vind ik ook zo gezellig en inspirerend. Leuk om van je te horen. Zaterdag ga ik met YouTube online. Elke zaterdag een DIY ..... spannend

      Verwijderen
  3. Mooi, wij hebben het ook op de toilet, maar bij ons was de marrakesh zo dik dat we die niet gerold kregen. Nu moet ik zeggen dat onderin het blik nog veel wit zat, en wellicht niet goed gemengd was. Maar heb jij die toen gewoon zo uit de pot gerold?

    Groetjes lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lia,

      Ik heb hem nog even flink doorgeroerd en toen in een verfbak gedaan. Dat ging prima. Is het uiteindelijk gelukt?

      Verwijderen

Laat je bericht achter